چوب را از لای چرخ بخش خصوصی برمی‌داریم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

معاون هنری وزیر فرهنگ در مراسم افتتاحیه جشنواره ˝ آینه دار˝

علی مرادخانی گفت: دولت باید دست از رقابت با بخش خصوصی بردارد و اجازه دهد تا اتفاقاتی که می تواند در حوزه های مختلف رخ دهد؛ آسان تر انجام شود. در واقع ما باید چوب را از لای چرخ فعالیت های بخش خصوصی بردارد.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی «آینه دار» عصر روز قبل در سالن «شهناز» خانه هنرمندان برگزار شد. در این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید رضا نوربخش رئیس خانه موسیقی، محمد رضا درویشی دبیر جشنواره «آینه دار»، علی اکبر شکارچی آهنگساز و نوازنده کمانچه و تعدادی از علاقه مندان به موسیقی مقامی ایران حضور داشتند.

در بخشی از مراسم افتتاح جشنواره «آینه دار»، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه رفت و به بیان نکاتی دربارهٔ برنامه های دولت برای حمایت از بخش خصوصی پرداخت.

مرادخانی گفت: دولت باید دست از رقابت با بخش خصوصی بردارد و اجازه دهد تا اتفاقاتی که می تواند در حوزه های مختلف رخ دهد؛ آسان تر انجام شود. در واقع ما باید چوب را از لای چرخ فعالیت های بخش خصوصی بردارد.

وی ادامه داد: من با فعالیت هایی که چهره فربهی از دولت نشان می ددهد اصلا موافق نیستم. ما مهمترین ماموریتمان این است که مشکلات پیش رو را بر طرف کنیم. برگزاری جشنواره آینه دار از سوی بخش خصوصی یک فعالیت بسیار خوب است که می تواند سرآغازی برای تحولی تازه باشد. ما نیز باید با این حرکت همراه و هم صدا شویم.

معاون هنری وزیر فرهنگ با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه لازم برای حضور بخش خصوصی اظهار کرد: زمانی که ما خانه موسیقی را افتتاح کردیم؛ سیاست ما این بود که دولت رقیبی برای بخش خصوصی نباشد. دولت به سبب امکانات وسیعی که در اختیار دارد، اگر وارد رقابت با بخش خصوصی شود، عملا این بخش را از گردونه خارج می کند. در حالی که دولت باید زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کنونی معاونت هنری در زمینه بدهی های مالی تصریح کرد: مجموعه های ما بدهکار می باشند و بیشترین دغدغه من در حال حاضر پرداخت سنوات پنج سال قبل برای کارمندان است. واقعیت این است که تا به نقطه سربه سر برسیم طول می کشد، اما این ها سبب کم کاری ما نمی شود.

مرادخانی با اشاره به امیدواری دربارهٔ حضور مستمر بخش خصوصی در حوزه هنر گفت: ما برای بودجه سال آینده بخش بسیاری را به موسیقی نواحی اختصاص داده ایم. امیدوارم که ادامه این جشنواره در دیگر مناطق ایران هم ادامه داشته باشد و آرام آرام به تمام موسیقی در نواحی مختلف ایران بپردازد. موسیقی نواحی ایران بیش از هر چیز یک حوزه معرفتی است. ما باید به این هنر بپردازیم، زیرا در دنیا ما را با هنرهایمان می شناسند.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.