چکاپ خبرنگاران هر ۶ ماه یک بار رایگان است

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد و در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت ارشاد با موضوع خدمات درمانی و بهداشتی ویژه برای هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران، در جمع خبرنگاران گفت: از این پس خدمات متنوعی در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی به اهالی هنر ارائه می‌شود و به زودی هم بیمارستانهای رسول اکرم (ص) و شهید هاشمی نژاد به این مرکز می‌پیوندند.

وی افزود: قصد داریم در آینده نه چندان دور دیگر بیمارستان‌های مجهز کشور را هم که می‌توانند خدمات درمانی با کیفیت بالا ارائه کنند، به این فهرست اضافه کنیم. در گام بعدی از ظرفیت‌های همه دانشگاه‌های کشور برای ارائه این قبیل خدمات استفاده خواهد شد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره هزینه خدماتی که در این مراکز به اهالی فرهنگ ارائه خواهد شد و اینکه آیا تفاوتی با دیگر مراکز درمانی خواهد داشت، گفت: هم وزارت ارشاد و هم وزارت بهداشت پشتیبان این طرح هستند و حتماً هزینه‌های عزیزان هنرمند در استفاده از این خدمات، کاهش جدی پیدا می‌کند.

وحید دستجردی گفت: در این مراکز اولاً چکاپ هنرمندان به صورت کامل انجام می‌شود، ثانیاً آنها می‌توانند از تمام خدمات درمانی سرپایی و نیز بستری در همه بخش‌ها استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص سطح پوششی این طرح تاکید کرد: خدمات این طرح فعلاً برای هنرمندان عزیز به مرحله اجرا درآمده است. ان‌شاءالله پس از اینکه مدتی از اجرای آن گذشت و بازخورد مناسبش را دیدیم و در صورتی که وزیر محترم ارشاد همچنان از ادامه طرح حمایت کنند، این خدمات قابل گسترش به اهالی رسانه نیز هست.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما برای اهالی رسانه و خبرنگاران عزیز کلینیکی را ایجاد کرده‌ایم که در آن تمام اصحاب رسانه می‌توانند هر ۶ ماه یک بار به صورت رایگان چکاپ بدهند.

کلینیک مورد اشاره مرضیه وحید دستجردی، نخستین پلی‌کلینیک تخصصی پزشکی و دندانپزشکی خبرنگاران و در شهرک غرب (قدس) تهران واقع است. این مرکز درمانی دارای تخصص‌های داخلی، قلب، گوش و حلق و بینی، چشم، اطفال، جراحی عمومی، طب سنتی آزمایشگاه و نیز کلینیک دندانپزشکی است و خبرنگاران می‌توانند از خدمات پزشکی و دندانپزشکی آن استفاده کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.