چک‌ها بصورت الکترونیک صادر می‌شوند

۰۹ام بهمن ،

بینا- عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس از اعلام وصول اصلاح قانون چک در هفته آینده در صحن علنی خبر داد و گفت: اصلاح قانون چک ۳۲ ماده دارد و این طرح توسط جمعی از نمایندگان در مجلس مطرح شده است.
به گزارش بینا، ابوالفضل ابو ترابی به ایلنا اظهار داشت: با اصلاح قانون صدور چک، برای اولین بار در کشور چک‌ها بصورت الکترونیک صادر می‌شوند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس اظهار داشت: طبق مواد این طرح اگر کسی چک برگشتی داشته باشد، دیگر نمی‌تواند از تسهیلات بانکی و ارزی استفاده کند و همچنین کارت بانکی وی سوزانده می‌شود و نامش درلیست بانک مرکزی بعنوان دارنده چک برگشتی ثبت می‌شود.
نماینده نجف آباد در بهارستان تصریح کرد: در این طرح در نظر گرفته شده که چک‌ها با سقف بندی و رنگی صادر شود و میزان دارایی فرد دارای چک همچون سفته در بالای چک نوشته شود.
طراح اصلاح قانون چک در ادامه بیان کرد: براساس این طرح، حکم بانک برای فردی که چکش برگشت می‌خورد همچون حکم قطعی دادگاه خواهد بود.
ابوترابی در ادامه بیان کرد: براساس این اصلاحیه، همه بانک‌ها در مقابل حساب‌های دیگر صادر کننده چک مسوولیت تضامنی دارند و اگر فردی در یکی از بانک‌ها حساب شخصی داشته باشد ولی دسته چک را از بانک دیگری گرفته باشد بانکی که چک را وصول می‌کند می‌تواند از بانکی که شخص صادر کننده چک در آن حساب دارد برای پرداخت به میزان پرداختی پول برداشت کند.
نماینده نجف آباد تیران و کرون در مجلس گفت: این طرح در مجلس هشتم هم مطرح بوده ولی به سبب اینکه در مجلس هشتم به نتیجه نرسیده است در این دوره نیز در اختیار کمیسیون حقوقی قضایی قرار گرفته است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.