چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم؟همه چیز درباره ابرو آرایی

گردآوری توسط گروه زیبایی و مد ممتازنیوز

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم؟همه چیز درباره ابرو آرایی۱٫۰ out of 5 based on 1 review

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم

‌شاید تا به حال به این مساله توجه نکرده باشید ولی زیبا ساختن ابروها واقعا می‌تواند تغییرات چشم‌گیری در ظاهر شما ایجاد کند. ابروهای شما مانند قابی برای چشم‌هایتان هستند و اغراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو می‌تواند به ظاهر شما جلوه بدهد یا جلوه‌اش را از بین ببرد. اگر ابروی شما به فرم صورت‌تان نخورد، فرم صورت‌تان به هم می‌خورد و شکلش تغییر می‌کند. پس اولین قدم این است که فرم چهره‌تان را بهتر بشناسید…

بر اساس معیارهای تعریف شده زیبایی، برای هر فرم صورتی، بهترین و بدترین فرم ابرو پیشنهاد شده است. برای صورت کشیده بهترین فرم ابرو، ابروی صاف و افقی است و بدترین فرم ابرو، ابروی زاویه‌دار با ارتفاع بلند و دم‌کوتاه است.

در مورد صورت‌های گرد، بهترین فرم ابرو، ابروی زاویه‌دار با ارتفاع بلند و دم‌کوتاه است و بدترین ابرو، ابروی گرد است. بهترین ابرو برای صورت‌هایی که چهارگوش هستند، ابروی زاویه‌دار و منحنی با قوس تیز است. کسانی که صورت قلبی شکل یا گلابی شکل دارند، بهتر است ابروی گرد را انتخاب کنند. بدترین فرم ابرو برای این افراد ابروی صاف و افقی است. بر این اساس به شما توصیه می‌کنیم که همیشه ابروهایتان را به نسبت شکل صورت‌تان بردارید، نه به توصیه دوستانتان یا دنباله‌روی از مد.

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم

● مهندسی ابرو
نقطه شروع ابرو، بلندترین نقطه ابرو و نقطه پایانی ابرو بر اساس موقعیت چشم‌ها تعیین می‌شود. برای پیدا کردن نقطه شروع ابرو، مدادی را در کنار بینی به‌ صورت عمودی نگه دارید. نقطه طلاقی مداد با ابرو همان محل شروع ابروی شماست. برای پیدا کردن بهترین محل برای بلندترین نقطه ابرو، مداد را کنار بینی به سمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید. حال مداد را طوری بگیرید که کنار بینی را به کنار خارجی چشم متصل کند. نقطه تلاقی به‌دست آمده با ابرو، دقیقا بهترین نقطه پایانی ابروان شماست.

اگر صورت را به طور کلی به شکل یک بیضی در نظر بگیرید و آن ‌را با یک خط فرضی عمودی به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و با خط افقی فرضی دیگری بیضی را به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید، در یک چهره متناسب، محل چشم‌ها روی خط افقی است. حال خط افقی را به ۵ قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم با این کار اندازه طبیعی چشم‌ها مشخص خواهد شد به این ترتیب متوجه می‌شوید که فاصله بین دو چشم، برابر با یک چشم است. نیمه بالای چهره (بالای چشم‌ها) محل قرارگیری ابرو است. در یک چهره متناسب اگر از خط افقی تا پایین بیضی را به دو نیمه تقسیم کنیم، نوک بینی باید روی این نقطه واقع شود. اگر خواستید چشمانتان درشت‌تر به نظر برسد فاصله ابروها را بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده می‌خواهید، بگذارید ابروهایتان به هم نزدیک باشند. بعضی‌ها چشم‌های پف‌کرده‌ای دارند که ممکن است تناسب چهره‌شان را به هم ریخته باشد.

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم

● زیباسازی ابرو
اولین گام برای آرایش توجه به ابروهاست. ابروها نقش قاب را یرای چشم بازی می‌کنند. یک تصویر زیبا در قاب زیبا و مناسب جلوه بیشتری پیدا می‌کند. ابروها کمک می‌کنند که چشم‌ها و صورت قشنگی واقعی خودشان را بیشتر نشان دهند البته در صورتی که مرتب و فرم گرفته باشند.

باید بیشتر سعی کنیم که ابروها را تا حد امکان طبیعی نگه‌داریم. بعضی ابروها فقط نیاز به برداشتن چند تار مو دارند و بعضی با تغییر دادن فرم، کامل می‌شوند البته موقع برداشتن ابرو باید توجه داشت که موها یکی یکی و در جهت رشد مو برداشته شوند. برای برداشتن ابرو حتما لازم است چند نکته رعایت شود.

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم

● ابروهای خشن، ابروی‌های شاد
ابروی خوش فرم به زیبایی و جذابیت صورت می‌افزاید تا حدی که حتی با حرکت ابرو و چشم می‌توانیم احساس خودمان را نیز ابراز کنیم. وقتی ابروها باریک و بالا هستند به صورت حالتی می‌دهند که بیننده را بیشتر متوجه ابروها می‌کند تا سایر اعضای صورت. ابروهایی که فاصله بین آنها زیاد باشد و گوشه خارجی ابرو کمی‌رو به پایین باشد نگاهی خالی و بیتفاوت به چشم می‌دهد. ابروهای پهن و نزدیک به هم چهره را اخم آلود و ترشرو نشان می‌دهد. فاصله طبیعی بین دو چشم در ابروهای طبیعی برابر است با پهنای یک چشم.
در چشم های نزدیک به هم باید فاصله ابروها را به اندازه پهنای یک چشم بگیریم و اشکالی ندارد که مداد اندازه گیری کمی‌در گوشه داخلی چشم به طرف چشم قرار بگیرد.

برای چشم های دور از هم نیز فاصله دو ابرو را به اندازه یک چشم فرض می‌کنیم و مداد را جهت اندازه‌گیری کمی‌داخل تر قرار می‌دهیم البته در گوشه خارجی چشم. در بعضی افراد ابروها رو به پایین رشد می‌کنند که حتما باید آنها را با قیچی کوچک مخصوص ابرو و مژه کوتاه کنیم و جالب است که در این نوع ابروها حتی مژه ها هم مسیر رشدشان به طرف پایین است و مستقیم همه آنها را می‌توانیم به وسیله فر مژه تاب بدهیم.

● ۶ نکته درباره برداشتن ابروها با موچین

هنگام برداشتن ابروها با موچین بهتر است که:

۱) ابروها را به وسیله کمی‌روغن یا شیر پاک کن نرم کنیم.

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم

۲) پوست را محکم بگیریم.

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم

۳) موها را یکی یکی در مسیر رشد مو در بیاوریم.

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم

۴) بعد از برداشتن موها، کمپرس آب سرد روی آن گذاشته و کمی‌ضدعفونی کننده برای جلوگیری از تورم روی آنها بمالیم.

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم

۵) برای فرم دادن به ابرو می‌توانید از مداد ابرو و پودر ابرو استفاده کنید. قبل از استفاده از مداد ابرو باید حتما آن را با مدادتراش مخصوص مدادهای آرایش بتراشیم.مدادهای آرایشی ابرو معمولا به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، متوسط، تیره، زغالی، سیاه و جگری تیره هستند. بهتر است که رنگ مداد مورد استفاده یک درجه روشن تر از ابروی اصلی انتخاب شود. برای ابروهای بسیار روشن (بلوند) رنگ مداد کمی ‌تیره‌تر توصیه می‌شود.

چگونه ابروهایی زیبا داشته باشیم

۶) قبل از مصرف مداد حتما باید ابروها را به طرف بالا و گوشه ابرو را به طرفین، در مسیر رشد موها برس کنیم و سپس با مداد نوک تیز خط نازک می‌کشیم و آرام آرام خط را پهن‌تر کرده و فرم می‌دهیم.

می‌توانید از پودر استفاده کرده و با برس، ابرو از گوشه داخل ابرو شروع، به طرف وسط ابرو و سپس به سمت گوشه خارجی ادامه داده و سپس با یک برس تمیز پودرهای اضافی را تمیز نموده و حالت طبیعی به ابروها دهید.

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۲

مخالفم + ۰


آرایش صورت و مو Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. الینا جون:

    سلام خواهش میکنم مطلبی درباره ی ابروهای پرپردخترانه که برداشته نشده ارائه دهید باتشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.