چگونه استرس صبحگاهی را ضربه فنی کنیم؟

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : معمولا برای اشخاصی که شاغل می باشند و باید صبح زود از خواب بیدار شوند و برای رفتن به محل کار شال و کلاه کنند، استرس امری اجتناب ناپذیر است. این استرس قابل کنترل و مدیریت است به شرط این که راه و روش آن را بدانید. بسیار از ما شب ها با فکر و خیال به خواب می رویم و صبح ها هم با استرس برنامه های روزانه، از خواب برمی خیزیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ اگر شما هم صبح ها با استرس از خواب بیدار می شوید باید بدانید که این مشکل دارای ریشه های روانی است و می توانید با رعایت چند نکته ساده از استرس ابتدای روز رهایی یابید. به این ترتیب خواهید توانست وظایف و امور روزانه را تا پایان روز با آرامش انجام دهید. آن چه در ادامه می آید، راهکارهایی ساده و عملی برای رهایی از استرس های صبحگاهی یا به حداقل رساندن آن هاست.

۱ – اخطارهای بیدارباش آرام بخش انتخاب کنید

برای زنگ ساعت خود یک صدای آرام مثل صداهای طبیعت انتخاب کنید که به جای پریدن ناگهانی از خواب به آرامی بیدار شوید.

۲ – در طول روز آب کافی بنوشید

دانشمندان دریافته اند که خشکی و کم آبی بدن در تشدید استرس به ویژه در ابتدای روز تاثیرگذار است. به همین سبب نوشیدن ۸ لیوان آب یا مایعات دیگر در طول روز را فراموش نکنید.حتما در طول روز آب به اندازه کافی بنوشید و مراقب باشید بدنتان دچار کمبود آب نشود. کم آبی و خشکی بدن از عوامل موثر در تشدید استرس به ویژه در ابتدای روز است.

۳ – زمانی را به ورزش اختصاص دهید

به این باور برسید که باید یک ورزش کوتاه و سبک صبحگاهی را بعد از برخاستن از خواب انجام دهید. چنین فعالیتی در کاهش استرس ابتدای روز تاثیرگذار است.یک ورزش صبحگاهی سبک و کوتاه مدت به طور مثال ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای تاثیر بسزایی در کاهش استرس اول روز دارد.

۴ – خوردن صبحانه را فراموش نکنید

صبحانه نمی خورید؟! خوردن یک صبحانه سالم خانگی به علاوه میوه تازه در آغاز روز، در کاهش استرس صبحگاهی موثر است. غذاهای خانگی، ماست و میوه تازه از گزینه های مناسب برای وعده غذایی صبحانه است.

۵ – ۱۰ دقیقه زودتر از خانه خارج شوید

برای این که در طول مسیر استرس دیر رسیدن و تاخیر خوردن را نداشته باشید بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زودتر از خانه خارج شوید تا سر وقت به محل کار برسید.

۶ – انعطاف پذیر باشید

یاد بگیرید که برای موضوعات و اتفاقهای جزئی به خودتان استرس وارد نکنید. آموختن این مورد از عوامل مهم کم شدن استرس در طول روز است. اگر انعطاف پذیر باشید و مسائل کوچک آزارتان ندهد هنگام صبح هم آرامش بیشتری خواهید داشت.نسبت به اتفاقها، وظایف و اتفاقات، انعطاف پذیر باشید و خود را با مسائلی که پیش می آید، هماهنگ کنید.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.