چگونه امید به زندگی در در خود پرورش دهیم؟

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/12/32e8c69e2d75fa3a39b940c08f598bbd.jpg

راه‌کارهای زیادی برای داشتن امید به زندگی برای هر شخص وجود دارد که البته خود آن شخص بهتر از هر کسی می‌داند، که راه‌حلش چیست. اما بطور کلی می‌توان با در نظر گرفتن چند راه‌حل ساده، میزان امید به زندگی را در خود افزایش داد.

تجربه‌های گذشته خود را در تصمیمات امروزتان به کار ببرید. از قدیم گفته‌اند آدم عاقل از یک سوراخ، دوبار گزیده نمی‌شود! پس تجربیات دیروزتان را برای تصمیمات امروزتان در نظر داشته باشید. همواره به خودتان به قبولانید که به همه اهدافی که دارید خواهید رسید. اما دو پیش شرط برای خود بگذارید: یک اینکه واقعا برای خود اهدافی در نظر بگیرید که برای‌تان مهم هستند و دوم این‌که تنها گفتن این‌که به اهداف‌تان می‌رسید کاربردی ندارد. بلکه باید به آن ایمان و باور هم داشته باشید.

نگرانی‌های بی‌مورد خود را فراموش کنید. ترس از آینده‌ای که نیامده و حرف‌هایی که زده نشده تنها شما را از مسیرتان دور می‌کند. پیشاپیش هیچ‌وقت ذهن خود را درگیر فردایی که نیامده و اتفاقاتی که روی نداده نکنید.

برای هر مشکلی، راه‌حلی وجود دارد، پس ذهن خود را به جای درگیر کردن و تمرکز بر مشکلات، بر راه‌حل بیرون رفتن از مشکلات متمرکز کنید. مطمئن باشید راه‌حل‌های بی‌مشاری به ذهن شما می‌رسد. نکته بعدی این‌که به سلامتی خود اهمیت بدهید. از قدیم گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است، پس با یک گوشه نشستن و بغل کردن زانوها، هیچ مشکلی حل نشده و هیچ مسیری برای هدف‌تان پیدا نخواهید کرد.

استدلال دیگران را بشنوید، اما همه آن‌ها را گوش ندهید! قرار نیست هر کس، هر نظری داشت بر روی تصمیمات شما اثر بگذارد و یا درست باشد. پس شنوا باشید، اما از فشارهای عصبی خودتان آن استدلال‌ها را رد کنید تا به نتیجه درست برسید. برای رسیدن به چیزهایی که می‌خواهید، انرژی بگذارید. احساس خستگی را کنار بگذارید و تصمیم بگیرید که «می‌خواهید». فشارهای عصبی را از خود دور کنید و از دوستانی که دائم باعث می‌شوند شما از حال خوب به حال بد برسید را کنار بگذارید. شاد بودن و انرژی مثبت اطرافیان باعث می‌شود امید به زندگی در شما نیز جریان پیدا کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.