چگونه با هزینه کم به بازسازی و تعمیر خانه بپردازیم؟

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران زمانی که مدت طولانی از عمر یک خانه می گذرد، برخی قسمت های آن فرسوده و خراب می شود و هم چنین ساکنین آن خانه نیاز به تنوع و تحولی در خانه احساس می کنند.

الویت اول: آشپزخانه

از آنجایی که آشپزخانه از مهم ترین قسمت های خانه است و رفت و آمد در آن زیاد بوده و تقریبا تمام افراد خانواده مقداری از زمان خود را در آن سپری می کنند، از این رو دکوراسیون آن از اهمیت زیادی بر خوردار است و باید به نحوی باشد که برای افراد تازگی داشته باشد.

• تغییر جلوه کابینت ها می تواند تغییر و تحول چشم گیری در فضای آشپزخانه ایجاد کند زیرا بیشترین سهم فضای آشپزخانه به کابینت ها اختصاص دارد.

برای این کار لازم نیست هزینه زیادی را متقبل شوید و به تعویض کلی کابینت ها بپردازید بلکه می توانید از ورقه های روکش کابینت که در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند استفاده کنید و آن ها را به راحتی روی در کابینت ها بچسبانید.

رنگ و طرح این روکش ها و یا اینکه تمام درها یک شکل باشد یا به صورت یکی در میان کاملا بستگی به سلیقه و نوع چیدمان جدید آشپزخانه شما دارد.

همچنین اگر کابینت های فعلی شما از جنس چوب است می توانید با یک رنگ آمیزی ساده و استفاده از جلا دهنده جلوه آن ها را نو و زیبا کنید.

• قدم بعدی تعویض نمای کانتر آشپزخانه است که بسته به رنگ جدید کابینت ها و چیدمان آشپزخانه می توانید از جنس های متنوعی برای کانتر جدید اشپزخانه خود استفاده نمایید.

• اقدام دیگری که می تواند جلوه آشپزخانه شما را تغییر دهد، استفاده از کاشی های جدید برای کف و دیوار آشپزخانه است.

• تعویض جای وسایل و همچنین خرید برخی وسایل برقی جدید و استفاده از آن ها به جای وسایل برقی قدیمی و فرسوده تاثیر زیادی در جلوه آشپزخانه دارد.

البته این کار را در صورت لزوم انجام دهید و در غیر این صورت اجباری به صرف هزینه اضافی نیست.

الویت دوم:سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی نیز ار دیگر قسمت هاییست که فضای آن خیلی زود تکراری و کسل کننده می شود.

تغییر جلوه سرویس بهداشتی کار بسیار آسانی است و براحتی می توان آن را نو و جدید کرد.

برای مثال با نصب کاشی های جدید برای کف و دیوار ها به کلی جلوه سرویس بهداشتی تغییر می کند. فراموش نکنید که برای سرویس بهداشتی نیز می توانید از کاشی هایی برای دیوار ها و کف استفاده کنید که قابلیت چسبیده شدن روی کاشی های قبلی را دارند.

علاوه بر نصب کاشی های جدید برای دیوار و کف می توانید تجهیزات سرویس بهداشتی خود را از قبیل توالت, توالت فرنگی, روشویی و شیرآلات و هم چنین آینه را نیز تعویض کنید که در این صورت دکوراسیون سرویس بهداشتی شما کاملا تغییر می کند و متحول می شود.

الویت سوم: فضای خارجی خانه و حیاط

یکی دیگر از فضاهایی که اعمال تغییر در آن می تواند تاثیر زیادی در روحیه و جلوه کلی خانه داشته باشد حیاط و ورودی خانه است.

کمی بیشتر برای حیاط خانه خود وقت صرف کنید.

اگر باغچه ای دارید به چمن کاری آن بپردازید و گل های زیبا و جدید در آن بکارید. خواهید دید که با انجام همین تغییرات جرئی به چه میزان خانه شما تغییر می کند و در بدو ورود به خانه احساس تازگی و طراوت خواهید کرد.

ورودی خانه خود را نیز با قرار دادن گل و گیاهان سبز و شاداب آذین بندی کنید.

با انجام این تغییرات ساده و می توانید با صرف هزینه ای ناچیز در خانه ای که سال ها در آن زندگی کرده اید ایجاد تحول کنید و آن را از تکراری بودن برهانید و شادتر و پرانرژی تر روز های آینده را سپری کنید.

البته فراموش نکنید که در این مطلب حداقل های نوسازی و بازسازی خانه مطرح شد و تنها در حدی بود که تحول را حس کنید. نوسازی و بازسازی خانه می تواند بسیار مفصل تر و کامل تر از آنچه در این مطلب گفته شد باشد/ف.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.