چگونه با همسر خود رابطه احساسی داشته باشیم

گردآوری توسط گروه مشاوره و روانشناسی ممتازنیوز

چگونه با همسر خود رابطه احساسی داشته باشیم

 

چگونه روابط خود را عمیق کنیم ؟
درباره تفاوت زنان و مردان مطالعه کنید . مردان وز نان از بسیاری جهات متفاوت هستند .پس در این باره مطالعه کنید و دیدگاه های روان شنانسان را بررسی نمایید .کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی بسیار مناسب است .

خاموش کردن تلویزیون
به جای تلویزیون, مطالعه کنید به ورزش بروید و با هم صحبت کنید و روابط خود را عمیق سازید .تلویزیون شما را از یکدیگر دور می سازد .
صادق باشید.

هیچ رابطه ای از بین نمی رود مگر اینکه صداقت شما از بین برود پس همواره با همسر خود صادق باشید و راست بگویید دروغ اعتماد را از بین می برد .

جبهه متحد
با او جبه های متحد داشته باشید و به نظرات و افکارش احترام بگذارید . هرگز ارزوهایش را دور از دسترس ندانید .و به او کمک کنید تا به شما امید وار باشد و روابط شما تحکیم گردد .

مهربانی کنید
اعمال و رفتارهای خیلی کوچک که نشان دهد، “من به تو فکر می کنم” برای حفظ رابطه لازم است. مثلاً همین که مرد ماشین همسرش را ببرد و بنزین به آن بزند، همین که زن یک فنجان چای خوب برای شوهرش درست کند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، ایمیل های عاشقانه در وسط روز همه و همه راه هایی بسیار ساده برای ابراز محبت هستند. تحقیقات نشان می دهد که جمع شدن رفتارهای کوچک مکرر تاثیر بزرگتری بر خوشبختی روابط زوج ها دارد تا رفتارهای بزرگ هر از گاهی.

صبور باشید
نخواهید یک شبه همه چیز تغییر کند .از بودن با یکدیگر لذت ببرید و ایرادات یک دیگر را برطرف کنید نه انکه به او ایراد بگیریدو با انتقادات بیجا اورا بیازارید .

رشد باهم
با یکدیگر پیشرفت کنید و به هم اجازه رشد دهید .مردان وز نان موفق سبب پیشرفت یکدیگر هستند و نه مانع رشد .می توانیم هدف مان را رشد معنوی همسرمان قرار بدهیم که فقط با صعود خودش به اوج می رسد.یک حساب مشترک باز کنید و هرماه پس انداز کنید تا با یکدیگر و با هم بودن را تمرین کنید و اعتماد بین شما افزون گردد .

و در انتها خانم ها بدانند که :
زنان راهکارهای زیادی دارند که می‌توانند به واسطه آن‌ها مردان را از نظر احساسی درگیر خود کنند. در حالیکه برخی زنان می‌کوشند با نادیده گرفتن مشکلات و تظاهر به تغییر سبک زندگی نظر شوهرشان را به خود جلب کنند، برخی دیگر تلاش می‌کنند با استفاده از برقراری ارتباط، رابط‌های مستحکم ایجاد کنند.

آن‌چه را که می‌اندیشید در رابطه شما درست و یا نادرست است، صادقانه با همسر خود در میان بگذارید. با این کار این فرصت به وی می‌دهید تا انتظارات شما را درک کند و خود نیز آزادانه انتظارات و احساساتش را بیان کند. بدین‌ترتیب فرصتی فراهم می‌شود تا هر دو شما رابطه دوستانه‌تری برقرار کنید که به منزله شالوده رابطه میان شما عمل خواهد کرد.

برگردان : مجله اینترنتی ممتاز

مترجم : نرگس زارعی

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


روانشناسی زناشویی Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.