چگونه بفهمیم کودکمان آلرژی دارد؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

شناسایی علائم آلرژی در کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که درمان و بهبود کودک را سریع تر و در رفع مشکلات تنفسی در بزرگسالی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دکتر عباس مومن زاده، متخصص عفونی اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تشخیص علائم آلرژیک در کودکان از این جهت حایز اهمیت است که کمک شایانی به تشخیص زود هنگام این بیماری و درمان موثرتر آن می کند. 

مومن زاده تصریح کرد: کودکانی که در کودکی زمینه آلرژی پیدا می کنند دیرتر از اشخاصی که پس از بلوغ به آلرژی مبتلا می شوند درمان می شوند. 

وی با بیان اینکه علائم آلرژی در کودکان به ۲ دسته تقسیم می شود خاطرنشان کرد: دسته اول آلرژی ها پس از ۵ سالگی به خودی خود برطرف می شوند اما دسته دوم که زمینه ژنتیکی دارند بیش از ۵۰ درصد آلرژی های اطفال را شامل می شوند که تا قبل از بلوغ برطرف خواهند شد. 

وی افزود: علائم آلرژیک در کودکان کمی از بزرگسالان متفاوت است و بیشتر با تنفس دهانی تعریق بدن و لرزش پشت همراه است که به وسیله والدین قابل شناسایی نیستند. 

وی یادآور شد: درمان آلرژی های ژنتیکی مستلزم تشخیص آزمایشگاهی و شرایط خاص غذایی است که باید پس از احراز بیماری توسط پزشک به والدین آموزش داده شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.