چگونه “جیرینگ” کیف پول مشترکان می‌شود

۱۰م دیماه ،

“جیرینگ” سرویسی است که بنا بر اعلام امکان دسترسی به خدمات مالی را در هر زمان از شبانه‌روز و از هر مکان تحت پوشش تلفن همراه برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جیرینگ یکی از سرویسهای همراه اول است که قرار است بدون نیاز به اینترنت و نصب هرگونه نرم‌افزاری، با استفاده از تلفن همراه، در هر زمان و مکان، امکان دسترسی و مدیریت آسان‌تر امور مالی را برای مشتریان میسر وهمچنین امکاناتی از قبیل واریز وجه در تلفن همراه، انتقال وجه به سایر تلفن‌های همراه، خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ مکالمه برای خود و دیگران بر بستر کلیه‌ی سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول فراهم کند.

پس از استقبال مخاطبان از کیف پول همراه در ایام برگزاری نمایشگاه تلکام ۱۳۸۹، همراه اول به منظور توسعه‌ی خدمات مالی همراه و پاسخ‌گویی به نیاز مشترکین برای دسترسی مطمئن، سریع و امن به این خدمات، همگام با تکنولوژی روز دنیا، در اسفند ماه همان سال، به تاسیس شرکت پرداخت اول کیش با نام تجاری جیرینگ اقدام کرد.

جیرینگ در انجمن GSMA به عنوان اولین و تنها کیف پول همراه ایران Mobile Money for the un-Banked به رسمیت شناخته شده است.

دسترسی و قابلیت‌ جابه‌جایی

مشترکین همراه اول می‌توانند بدون نیاز به هیچ وسیله دیگر و صرفا توسط تلفن همراه شخصی، امور مالی خود را انجام دهند. قابلیت جابه‌جایی به عنوان ویژگی اصلی استفاده از تلفن همراه، این امکان را به وجود آورده که در تمام نقاطی که سینگنال‌های اپراتور به صورت مستقیم یا از طریق رومینگ قابل دریافت است، بتوان امور مالی را به راحتی و با سرعت انجام داد.

استفاده از خدمات جیرینگ نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزار ندارد و با تمامی گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار، سازگار است. مشترکین می‌توانند بر بستر تلفن همراه و با استفاده از فن‌آوری USSD بدون پرداختن هزینه‌ استفاده از بستر مخابراتی، به انجام امور مالی خود بپردازد.

یکی از مزایای سرویس جیرینگ، ارائه‌ی خدمات مالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به واسطه‌ی استفاده از فن‌آوری USSD اعلام شده است.

مقوله‌ امنیت همواره به عنوان دغدغه‌ی اصلی در انجام عملیات مالی مطرح بوده، لذا جیرینگ هم با استفاده از بستر امن USSD و رمز عبور شخصی، دغدغه‌ی مشتریان خود را برطرف کرده است.

از آنجایی که در این روش، اطلاعاتی در گوشی تلفن همراه ذخیره نمی‌شود، در صورت مفقودی یا سرقت گوشی همراه، اطلاعات حساب شخص به هیچ عنوان قابل دسترسی نخواهد بود.

کیف پول همراه جیرینگ سامانه‌ای نوین برای مدیریت امور مالی است که از آن می‌توان برای انتقال پول، خرید شارژ سیم کارت اعتباری، پرداخت قبوض، خرید و سایر امور مالی روزمره استفاده کرد.

این سامانه مخصوص مشترکین همراه اول بوده که بر بستر تلفن همراه ارائه شده و برای استفاده از ان نیازی به داشتن حساب بانکی، گوشی هوشمند و یا نصب نرم‌افزار بر روی تلفن همراه نیست.

از طریق این سامانه می‌توان هرگونه عملیات مالی را در هر زمان و هر مکان به وسیله گوشی تلفن همراه، با اطمینان کامل و سرعت بالا انجام داد.

ثبت نام در جیرینگ

ثبت‌نام در کیف پول همراه جیرینگ، سریع و ساده بوده و برای تمامی دارندگان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول، رایگان است.

مراحل ثبت‌نام در جیرینگ

۱_ # ۱۲۳ * را وارد کنید و دکمه تماس (شماره‌گیری) را فشار دهید.

۲_ گزینه پاسخ را انتخاب و پس از وارد‌ کردن عدد صفر، آن را ارسال کنید.

۳_ گزینه پاسخ را انتخاب و پس از وارد‌کردن عدد یک، آن را ارسال کنید.

با انجام این سه گام، ثبت‌نام انجام خواهد شد و رمز کیف پول در مدت زمان کوتاهی توسط پیامک ارسال می‌شود. در هر زمانی، می‌توانید نسبت به تغیر رمز خود اقدام کنید.

خدمات کیف پول همراه

تسهیل و تسریع انجام امور مالی روزانه بدون نیاز به داشتن و استفاده از حساب بانکی، هدف اصلی کیف پول جیرینگ است و خدمات ذیل را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

_ واریز و برداشت وجه.

_ انتقال وجه.

_ پرداخت قبوض.

_ خرید شارژ همراه اول.

مشترکین کیف پول جیرینگ می‌توانند به دو شکل حضوری و غیرحضوری در کیف پول جیرینگ خود، پول واریز کرده و پول نقد خود را به وجه جیرینگی، تبدیل و از خدمات آن استفاده کنند.

برداشت وجه حضوری

با مراجعه به مراکز منتخب ارائه‌دهنده خدمات جیرینگ در سراسر کشور می‌توان نسبت به برداشت وجه از کیف پول خود اقدام کرد.

برداشت وجه غیرحضوری

مشتری می‌تواند از طریق درگاه‌های معرفی‌شده در وب‌سایت جیرینگ، از کیف پول جیرینگ خود به صورت غیرحضوری و الکترونیکی برداشت وجه نموده و وجه برداشت شده را در کارت بانکی خود، واریز کند.

انتقال وجه

این سرویس جهت سهولت ارسال وجه از طریق تلفن همراه، طراحی شده و مشتری می‌تواند ظرف چند ثانیه، بدون نیاز به تشریفات بانکی و یا داشتن شماره حساب بانکی و فارغ از هرگونه محدودیت زمانی و مکانی با تلفن همراه خود برای هریک از خطوط همراه اول در سراسر کشور، پول ارسال کند.

پرداخت قبوض

در حال حاضر این سرویس برای پرداخت قبوض همراه اول و تلفن ثابت فعال شده است. بنا بر اعلام به‌زودی پرداخت قبوض آب، گاز و برق نیز با جیرینگ امکان‌پذیر می‌شود. با استفاده از جیرینگ می‌توان قبض‌های همراه اول و تلفن ثابت میان دوره و پایان دوره خود یا دیگران را بدون نیاز به شناسه‌ی پرداخت یا شناسه‌ی قبض پرداخت کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.