چگونه خجالتی بودن را برای همیشه فراموش کنید

 

 عکس چگونه خجالتی بودن را برای همیشه فراموش کنید

برای غلبه بر احساس خجالتی بودن خود باید چند مرحله را طی کنید که با هم قدم به قدم پیش می رویم:

 عکس چگونه خجالتی بودن را برای همیشه فراموش کنید

-باید در ابتدا این احساس را در ذهن خود ایجاد کنید که «من می توانم بر خجالت خود غلبه کنم.» بنابراین اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید و گذشته خود را مرور کنید. شما حتما توانمندی ها و موفقیت هایی داشته اید. به این موفقیت ها و نکات مثبتی که در زندگی به آنها دست یافته اید فکر کنید.
-بپذیرید که دیگران از شما برتر نیستند. به خود بگویید: «من هم از توانایی هایی که دیگران دارند برخوردار هستم.»
-در ادامه باید مکان ها و موقعیت هایی را که باعث خجالت شما می شوند و با قرار گرفتن در آنها احساس خجالت به شما دست می دهد, را شناسایی کنید.
-به این مکان ها و موقعیت ها نمره بدهید. یعنی آنها را از بهترین تا بدترین اولویت بندی کنید تا مشخص شود کدام یک بیشتر باعث خجالت شما می شوند و کدام یک کمتر.
-شما باید کنار گذاشتن این احساس را از موقعیت هایی شروع کنید که کمترین تاثیر را روی شما دارند و راحت تر با آنها کنار می آیید؛ برای مثال اگر در جمع های خانوادگی راحت تر هستید ابتدا روی این موقعیت ها کار کنید.
-وقتی در جمع افرادی که با آنها راحت تر هستید قرار می گیرید باید صحبت کنید ولی این صحبت را از مسائل ساده, معمولی و روزمره آغاز کنید؛ برای مثال در مورد هوا یا ترافیک حرف بزنید. در ابتدا لازم نیست در مورد موضوع های پیچیده یا فلسفی سخن بگویید. آنچه افراد خجالتی را آزار می دهد این است که نمی توانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند؛ صحبت کردن از موضوع های ساده به آنها در این راه کمک می کند.
-تمرین کنید در پاسخ به سوال هایی که از شما پرسیده می شوند, پاسخ های یک کلمه ای مثل بله یا خیر ندهید؛ برای مثال اگر کسی از شما پرسید که چای می خواهید یا نه, می توانید به او بگویید: «بله, من چای می خواهم, ممنون میشم.»
-همچنین شما باید برای گفتن «نه» به بعضی درخواست ها نیز تمرین کنید. اگر نمی توانید یا نمی خواهید کاری را انجام دهید باید این موضوع را به فرد درخواست کننده بگویید.
-سقف یک ارتباط را بررسی کنید؛ اگر شما مساله خجالت خود را کنار بگذارید و حرفتان را بزنید قرار است چه اتفاقی رخ دهد. آن را بپذیرید و فکر کنید که اشکالی ندارد.
-سعی کنید خودتان شروع کننده ارتباط ها باشید؛ در جمع ها در مورد اتفاق های روزمره یا موفقیت هایی که در طول زندگی به دست آورده اید صحبت کنید.
-در برابر موفقیت هایی که برای غلبه بر احساس خجالت به دست می آورید به خود پاداش دهید.
-در آخر با اینکه نکته هایی که در بالا به آنها اشاره شد می توانند به شما برای کنار گذاشتن این احساس کمک کنند اما فراموش نکنید اگر شما سال هاست با این مشکل دست به گریبان هستید, به احتمال زیاد مشکل خجالت شما عمیق شده است و به کمک روان شناس یا مشاور هم نیاز دارید.

گردآوری شده توسط ممتازنیوز . کام

ممتازنیوز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.