چگونه فکس اینترنتی بفرستیم؟

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

اردیبشهت‌ماه سال جاری سرویس فکس اینترنتی در کشور با نام تجاری FAX.IR رونمایی شد که در این سرویس کاربران می‌توانند بدون نیاز به دستگاه فکس، خط تلفن و نصب نرم‌افزار به ارسال و دریافت فکس اقدام نمایند.

به گزارش تفسیری سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روش استفاده از این سرویس بدین صورت است که به کاربران شماره فکسی اختصاصی داده می گردد و همهی فکس‌های دریافتی به این شماره بصورت فایل PDF به ای‌میل شخصی‌شان ارسال و در صورت تمایل یک نسخه از آن در قسمت بایگانی حساب کاربری در پایگاه اینترنتی FAX.IR ذخیره می‌شود.

جهت اطلاع‌رسانی در مورد دریافت فکس نیز یک پیامک به شماره موبایل کاربر با متن “دریافت فکس تازه از شماره …” از پایگاه اینترنتی FAX.IR ارسال می‌شود و کاربران می‌توانند شماره فکس فعلی خود را نیز به این شماره اختصاصی divert نموده و نیازی به اعلام مجدد شماره تازه خود نداشته باشند.

اما برای ارسال فکس، کاربران می‌توانند با ورود به حساب کاربری در پایگاه اینترنتی FAX.IR و انتخاب گزینه ارسال فکس، متن دلخواه خود را نوشته و یا فایل پی دی اف، WORD، EXCEL و غیره را بارگذاری نموده و به شماره فکس‌های مورد نظر ارسال نمایند.

هم‌چنین جهت اطلاع‌رسانی از وضعیت ارسال فکس، پیامک و ای‌میلی از پایگاه اینترنتی برای وی ارسال و وضعیت ارسال فکس را که شامل “ارسال موفق”، “ارسال ناموفق به سبب اشغالی خط” و یا “ارسال ناموفق به سبب عدم وجود دستگاه فکس در مقصد” است، اعلام می‌کند.

می‌توان گفت این سرویس مانند ای‌میل gmail و یا yahoo کاربر است که ورودی از دستگاه فکس و خروجی به دستگاه فکس را داراست و به این ترتیب امکان ارسال و یا دریافت فکس را در هر مکان، در هر وقت و با هر دستگاه متصل به اینترنت (مانند کامپیوتر، موبایل‌های هوشمند و …) بدون نیاز به نصب نرم‌افزار و سرور، مقدور می‌کند.

بر این اساس، کاربر هیچ‌گونه بها‌ای بابت مخابرات، شماره فکس، دستگاه فکس و غیره نداشته و تنها اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کند. ثبت‌نام در این سرویس چند دقیقه طول می‌کشد و راه اندازی شماره فکس بلافاصله انجام می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.fax.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.