چگونه مو را رنگ کنیم

رنگ کردن اصولی دارد که رعایت آنها شرط اساسی در به دست آوردن نتیجه خوب است، شاید به همین خاطر است که اغلب وقتی خودمان برا ی رنگ کردن موهایمان اقدام میکنیم نتیجه خوبی به دست نمی آوریم. در این چگونه این اصول را با هم بررسی میکنیم تا بتوانیم در خانه و با صرف وقت و هزینه کمتر به رنگ دلخواه موهای خود دست یابیم.

(ادامه مطلب را بخوانید)
موضوع:

  • رنگ مو
  • مد و زیبایی
  • مو

Tags: رنگ مورنگ کردن موموچگونه

چگونه

۱

در واقع رنگ کردن مو به دو دلیل صورت میگیرد. یا اینکه هدف پوشاندن سفیدی موهاست که بیشتر در مورد آقایان صادق است و یا با هدف تغییر رنگ موهاست که بیشتر در مورد خانمها رخ میدهد. رنگ موها دارای دو نوع ترکیب هستند یک نوع موقتی بوده و با یکبار شستشو از بین می روند که عمدتا” توسط خانمها برای مراسمها استفاده میشود. این نوع رنگها به صورت اسپری و یا شامپو رنگ موجود هستند و دوام ندارند. اما اگر هدف رنگ کردن مو حفظ رنگ برای اقلا” چهار هفته متوالی باشد رنگ موی دایمی نیاز دارید. این نوع رنگ موها در واقع با موی سر شما واکنش شیمیایی داده و روی آن می مانند و با شستشو هم پاک نمیشوند اگرچه تدریجا” کم رنگ خواهند شد. رنگ کردن موها دارای روندی ساده است که با مرور کردن آن دردسر کمتری برای رنگ کردن موهای خود خواهید داشت.

۲

رنگ موی شما اگر با هدف رنگ کردن موهای سفید شده تهیه میشود بهتر است با سن و رنگ موی طبیعی شما سازگار باشد. مثلا” اگر موهای شما مشکی هستند بهتر است از رنگ موی N2 استفاده نمایید. به سن خود هم توجه کنید هیچ کس باور نخواهد کرد که شما در سن ۶۰ سالگی موهایی پرکلاغی داشته باشید! بهترین رنگ مو برای رنگ کردن موهای سفید شده در صورتیکه رنگ اصلی موهای شما مشکی و یا قهوه ای پر رنگ بوده باشد رنگ N2 و رنگ N3 است. این کدها درجه بندی رنگ هستند و ربطی به مارک سازنده ندارند. استفاده از رنگ مشکی N1 به دلیل اینکه کاملا” واضح است که رنگ موی شما مصنوعی است توصیه نمیشود.

۳

رنگ موی شما با اکسیدان فقط در زمان کمتری رنگ خواهد شد. پس اکسیدان هدفی جز تسریع روند و کوتاه کردن زمان رنگ شدن ندارد. بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید. حدود دو قسمت رنگ با یک قسمت اکسیدان کافی است. افزودن زیاد اکسیدان موجب جریان پیدا کردن رنگ روی پوست شما و همچنین کم دوام بودن رنگ خواهد شد و به سرعت با شستشو پاک میشود. اگر میخواهید رنگ موی شما با گذشت زمان قرمز به نظر نرسد از اکسیدان ضد قرمزی استفاده نمایید. این اکسیدانها باعث میشوند که رنگ مشکی و یا قهوه ای که شما استفاده کرده اید با گذشت زمان قرمز نشوند. اگر موهای خود را بلوندو یا لایت می کنید اکسیدان معمولی توصیه میشود. اکسیدانها معمولا با درصدهای مختلف عرضه میشوند مثلا اکسیدان ۶ درصد و یا اکسیدان ۹ درصد. واضح است که حجم کمتری از اکسیدان ۹ درصد توان سرعت بخشیدن به رنگ شدن موهای شما را دارد و به دلیل آنکه اکسیدان کمتری هم مصرف کرده اید رنگ مو بر روی پوست شما شره نخواهد کرد.

۴

قبل از رنگ کردن رنگ و اکسیدان را به نسبت حدود دو قسمت رنگ و یک قسمت اکسیدان خوب مخلوط کنید.

۵

بر روی پیشانی و کنار گوشهای خود وازلین ویا کرم چربی بمالید تا بعدا” دچار رنگ شدگی روی پوست خود نشوید. اگر رنگ موی شما مشکی باشد این مورد اهمیت بیشتری دارد.

۶

رنگ موی خود را با یک قلم مو کاملا” بر روی موهای خود آغشته سازید. در نواحی نزدیک به پوست رنگ کمتری بزنید چون رنگ تحت وزن خود و گرمای بدن شما شره خواهد کرد و پایین خواهد آمد.با قلم مو رنگ مو را به سمت بالا بکشید تا همه جوانب موهای شما آغشته به رنگ شود.

۷

حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای اثر کردن رنگ مو نیاز است. بیش از آن هم رنگ مو موجب تخریب ریشه های موی شما خواهد شد.

۸

موهای خود را با شامپوهای مخصوص موها رنگ شده بشویید. این شامپوها دارای ترکیباتی سیلیکونی هستند که برای شستشوی بار اول موهای رنگ شده مناسبند. شامپوی عادی شما هم بهتر است خنثی باشد تا رنگ موی شما دوام بیشتری یابد.

۹

موهای شما بعد از رنگ کردن کمی خشن میشوند برای حل این مشکل یا از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده در نوبت اول شستشو استفاده کنید و یا از نرم کننده کمک بگیرید. در هر صورت اگر شما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده میکنید نیازی به نرم کننده نخواهد بود.

نکات و هشدارها

استفاده از مواد مرغوب در کار شرط اصلی کیفیت است،خیلی وقت ها یک رنگ قهوه ای خوشرنگ و براق خیلی بیشتر از انواع لایت های چند رنگ به ما زیبایی می بخشد،بسیاری افراد سودجو با استفاده از مواد ارزان قیمت و بی کیفیت نه تنها سلامت مو و پوست شخص را به خطر می اندازند بلکه جلوه کار آنها خیلی زود از بین می رود.

مطالب مرتبط

  1. چگونه بر اساس رنگ پوستمان، رنگ مو انتخاب کنیم
  2. چگونه چتری مو را کوتاه کنیم
  3. چگونه به موهای طبیعی خود مدل دهیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.