چگونه می توان بر اساس شکست غلبه کرد؟

فروردین ۱۴۰۳

متأسفانه بعضی اشخاص با شکست خوردن در امری تصور می کنند که دیگر همه چیز به پایان رسیده است در صورتیکه این طرز فکر صحیح نبوده و شکست مقدمه پیروزی است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، باید اشخاص بدانند که شکست مقدمه پیروزی است و شکست تجربه گرانبهایی بوده که بتوان نقاط ضعف خود را شناخته و سعی در برطرف کردن آن نبود.
دکتر فربد فدایی مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و عضو هیأت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران در این باره اظهار داشت: اگر قرار بود هر فردی در هر امر و کاری که می خواهد، به سادگی موفق شود در آن صورت موفقیت و پیروزی بی معنا بود.
وی متذکر شد: موفقیت تنها در مقایسه با شکست معنا پیدا خواهد کرد.
فدایی افزود: در صورتیکه اشخاصی که با شکست خوردن در امری تصور می کنند که دیگر همه چیز به انتها و پایان رسیده است به سبب آن است که شکست را به معنای نامطلوب بودن و ناشایست بودن کل وجود خود در نظر می گیرند، اما باید بدانند که ناکامی در مورد یک فعل و امری به این معنا است که شخص برای موفقیت در آن کار نارسایی داشته است.
مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبشخی به اشخاص پیشنهاد کرد: بنابراین با تجربه شکست، انسان می تواند نقاط ضعف خود را برطرف کند تا در مرتبه بعد موفق شود در واقع شکست مقدمه پیروزی است و تجربه ای گرانبهایی است که نقاط ضعف و راه موفقیت آتی را نشان می دهد.  
وی در انتها خاطرنشان کرد: اشخاص موفق کسانی می باشند که شکست را به معنی آزمونی لحاظ می کنند که نقاط ضعف آنان را نشان می دهد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.