چگونه می توان در یک نگاه پرفسور سمیعی شد

پرفسور سمیعی استاد و جراح برتر مغز و اعصاب جهان که از افتخارات ایران زمین محسوب شده و دارای گنجینه های علمی بسیار موفقیت آمیز است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: پرفسور سمیعی در سال ۱۳۱۶ در تهران متولد شد پس از پایان تحصیلات تکمیلی متوسطه راهی کشور آلمان گردید و تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده پزشکی شهر ما نیز به پایان رساند، سپس به تحصیل در زمینه جراحی مغز و اعصاب در همین دانشکده پرداخت و در سال ۱۳۴۹ به اخذ درجه تخصص نایل آمد در همان سال و زمانی که ۳۲ سال داشت کار خود را به عنوان استادیار و معاون بخش جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه ما نیز آغاز و یک سال بعد درجه استادی را در شاخه جراحی مغز و اعصاب دریافت کرد .

در سال ۱۳۵۶ ریاست بخش جراحی بیمارستان هانوفر آلمان را بر عهده گرفت و تا سال ۱۳۸۲ ( تا زمان بازنشستگی) در این سمت باقی ماند در سال ۱۳۶۷ وی کرسی ریاست جراحی مغز و اعصاب را در دانشگاه هانوفر آلمان پذیرفت.

بنا براین گزارش؛پرفسور سمیعی از سال ۱۳۸۲ ریاست بخش جراحی مغز و اعصاب  بیمارستان هانوفر و مدرسه پزشکی دانشگاه هانوفر را همزمان بر عهده داشته است در سال ۱۳۸۲ ریاست بخش ریاست بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ها نوفر و مدرسه پزشکی دانشگاه هانوفر را همزمان بر عهده داشته است .در سال ۱۳۷۹ اقدام به تاسیس انستیتو بین المللی علوم اعصاب ENI در شهر هانوفر نمود .

در سال ۱۳۸۹ بنیان انستیتو بین المللی علوم اعصاب ایران ENI در تهران به ریاست پرفسور سمیعی پایه گذاری شد. پرفسور سمیعی تلاش گسترده ای را در جهت آموزش جراحان مغز و اعصاب در سرتاسر دنیا انجام داده است از سال ۱۳۵۰ ، وی دوره های سالیانه یا دوسالانه ای در زمینه جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه مانیز برگزار نمود و در سال ۱۳۵۹ اولین دوره آموزشی در زمینه جراحی مغز را در هانوفر برپا داشت.

بنا براین گزارش؛ایشان با انتشار ۱۷ جلد کتاب در زمینه جراحی مغز و اعصاب و بیش از ۵۰۰ مقاله علمی در طی فعالیت های بی شمار علمی خود عضویت افتخاری آکادمی های ملی دانش پزشکی و انجمن های جراحی مغز و اعصاب ملی و بین المللی را داشته و همچنین جوائز ملی و بین المللی و مدال های متعددی را دریافت نموده است .ریاست انجمن های بسیاری از جمله انجمن جراحان مغز و اعصاب آلمان، انجمن جراحان قاعده جمجمه، انجمن آلمانی جراحی پلاستیک و ترمیمی و ریاست فدراسیون جهانی جامعه های مغز و اعصاب WFNS (1376-1380) را بر عهده داشته است که در سال ۱۳۹۰ از طریق این فدراسیون به عنوان سفیر سلامتی برای آفریقا انتخاب شده و پروژه آفریقا ۱۰۰ را ایجاد نمود.در سال ۱۳۸۱ کنگره انجمن بین المللی جراحان مغز و اعصاب مجید سمیعی به ابتکار شاگردان ایشان از سراسر دنیا ایجاد شد که بسیاری از این شاگردان پست های کلیدی جراحی مغز و اعصاب را در کشورهایشان برعهده دارند.

مجموعه ای گرانبها از سال های تلاش این پزشک برجسته شامل مدال نوبل اهدایی توسط موسسه کارولینکا، مدال فدراسیون جهانی جامعه جراحان مغز و اعصاب استرالیا ۲۰۰۱ مدال اهدایی توسط جمهوری فدرال آلمان ۱۹۸۸ و جام اهدایی توسط دانشگاه هاروارد آمریکا ۲۰۰۶ گوشه ای ار موفقیت های این دانشمند برجسته ایرانی که به پاس داشت بی وقفه اهدا شده و نشانی از تاثیری است که وی بر جهان هم عصر خود گذاشته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.