چگونه یک موسیقی مناسب برای ورزش انتخاب کنیم؟

نارنجی: شما هنگام ورزش به موسیقی گوش می کنید؟ آیا می دانید که گوش کردن به موسیقی هنگام ورزش تاثیر مهمی روی ورزش کردن دارد؟ اما همه چیز فقط به گوش دادن به موسیقی خلاصه نمیشود و سرعت و ضرب آهنگ موسیقی هم اهمیت دارد.

در واقع اگر بخواهید یک ورزش خوب داشته باشید، باید کمی وقت صرف کنید و یک مجموعه خوب از آهنگ های مناسب برای آن انتخاب کنید و در واقع یک Playlist مخصوص برای ورزش داشته باشید.

جالب است بدانید که روی این موضوع تحقیقات مختلفی هم انجام شده و دکتر کاراگئوریس می گوید که بهترین موسیقی ها برای ورزش آنهایی هستند که دارای ضرب آهنگ (Tempo) بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ در دقیقه اند. تحقیقات دیگری هم نشان داد که گوش کردن به موسیقی هنگام ورزش می تواند تا ۱۵ درصد کارایی را افزایش بدهد.

اما گروه دیگری از محققان، از این هم فراتر رفته اند. آنها می گویند تمپوی ۱۲۰ تا ۱۴۰ یک عدد کلی است لازم است برای هر نوع فعالیت بدنی یک عدد دقیق تر داشته باشیم. برای مثال آنها می گویند هنگام پیاده روی با سرعت ۴ کیلومتر در ساعت باید به موسیقی هایی با ضرب آهنگ ۱۱۵ تا ۱۱۸ گوش کنیم (B.P.M) و وقتی پیاده روی سریع انجام می دهیم موسیقی نیز باید روی تمپوی ۱۳۷ تا ۱۳۹ باشد و هنگام دوییدن باید به آهنگ هایی با تمپوی ۱۴۷ تا ۱۶۰ گوش کنیم.

آنها حتی یک جدول هم برای فعالیت های بدنی متفاوت ایجاد کرده اند تا اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید بر اساس آن ریتم مناسب خودتان را پیدا کنید.

چگونه موسیقی مناسب را پیدا کنیم؟

تا اینجا در مورد موسیقی مناسب صحبت کردیم. اما چطور باید بفهمیم تمپوی فایل های موسیقی ما چقدر است؟ ما به دنبال اعداد ۱۲۰ الی ۱۴۰ BPM می گردیم. دو نرم افزار رایگان BPM Calculator برای ویندوز و BPM Assistant برای مک به شما کمک می کنند تا تمپوی فایل های موسیقی را محاسبه کنید. این دو نرم افزار در واقع ماشین حساب هایی برای محاسبه «بیت در ثانیه» فایل های موسیقی هستند. برای این کار باید با دقت به موسیقی گوش کنید و همراه با ضرب آهنگ درام، روی دکمه ماشین حساب کلیک کنید تا تمپوی فایل را محاسبه کند. در واقع شما ریتم آهنگ را با تعداد ضربه ای که در ثانیه ایجاد می کنید در اختیار این ماشین حساب قرار می دهید تا تمپوی آن را محاسبه کند.

حالا می توانید موسیقی های مناسب را جدا کنید و با آنها یک لیست موسیقی برای ورزش بسازید. اگر این موضوع را امتحان کردید، می توانید نتیجه اش را با ما هم در میان بگذارید.


ممتازنیوز – مهارتهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.