چگونگی حمایت صندوق توسعه از صنعت خودروسازی

۱۰اردیبهشت،

Mona Hoobehfekr (7 of 17)-2.jpg

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با تشریح چگونگی پرداخت تسهیلات به خودروسازان، گفت: صندق توسعه ملی از صنعت خودروسازی به عنوان موتور محرکه اقتصاد پشتیبانی می کند.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دربارهٔ پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به خودروسازان اظهار کرد: شرکت سایپا و ایران خودرو که بیش از ۳۰ درصد سهام آنها زیرنظر بخش دولتی است ، بنا به قانون نمی توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که بنا به اساسنامه صندوق توسعه، شرکت‌هایی که بیش از ۲۰ درصد سهامشان متعلق به دولت باشد نمی‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه استفاده کنند، تاکید کرد: دوشرکت بزرگ خورو سازی در صورت واگذاری سهام خود می‌توانند از تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به این‌که قطعه سازان بخش خصوصی با توجه به این که می توانند از تسهیلات ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی استفاده کنند، گفت: تاکنون بعضی قطعه سازان موفق به استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی شده‌اند و بعضی نیز در مرحله معرفی به بانک‌های عامل قرار دارند.

دودانگه با بیان این‌که صندق توسعه ملی از صنعت خودروسازی به عنوان موتور محرکه اقتصاد پشتیبانی می کند، تصریح کرد: شرکت‌های قطعه ساز برای تامین سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه خود می‌توانند از طریق بانکهای عامل از تسهیلات صندوق توسعه ملی با زمان بازپرداخت ۲ ساله تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.