چین، خرید اوراق خزانه آمریکا را افزایش داد

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، سرعت افزایش خرید اوراق خزانه آمریکا توسط چین در ماه مه، در شش ماه پیش از آن بی سابقه بوده است.

وزارت خزانه داری آمریکا دیروز (سه شنبه) اعلام کرد، خرید اوراق خزانه آمریکا توسط چین ۴/۰ درصد افزایش یافته و به یک هزار میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسیده است.

بر همین اساس، خرید اوراق خزانه آمریکا توسط ژاپن دومین منبع بزرگ تامین اعتبار آمریکا با ۴/۱ درصد افزایش، به رکورد یک هزار میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسیده است.

گزارش وزارت خزانه داری آمریکا همچنین نشان می دهد، خالص خرید خارجی اوراق خزانه این کشور در ماه مه ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار یا یک درصد بالا رفته است و به رکورد پنج هزار میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار رسیده است.

‘جیمز سو’ مدیر صندوق سرمایه گذاری سینوپک در هنگ کنگ که اداره ۵۰ میلیون دلار دارایی با درآمد ثابت را بر عهده دارد گفت: از نگاه چین، اوراق خزانه آمریکا در مقایسه با اوراق خزانه اروپا ریسک کمتری دارد.

وی افزود: ‌صادرات بیشتر آمریکا در مقایسه با اروپا نیز از دیگر علل موثر در خرید بیشتر اوراق خزانه آمریکا در مقایسه با اروپا است.

در آمریکا، سرمایه گذاران، همچنان در پی سرمایه گذاری مطمئن هستند.

تشدید نگرانی در مورد توانایی نیاز اسپانیا به کمک مالی اروپا و در شرایط عدم اطمینان در مورد یونان، عامل اصلی افزایش خرید اوراق خزانه آمریکا توسط چین بوده است.

اقتصام**۱۰۶۳/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۵۳۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.