چینی‌ها خودروهای ژاپنی را تحریم کردند

۳۱فروردین۱۳،

چینی‌ها خودروهای ژاپنی را تحریم کردند

بالا رفتن تنش میان چین و ژاپن بر سر جزایر موسوم به “سنکاکو” سبب شده است بسیاری از چینی ها خودروهای ژاپنی را تحریم کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فرانس۲۴؛ “لی تیان وی” که نمایندگی فروش خودروهای “تویوتا” را در پکن  در اختیار دارد، گفت: شمار مشتریانش از هفت ماه پیش کاهش یافته و گردش مالی وی رو به کاهش است. همچنین قبل از ماه سپتامبر ۲۰۱۲ به طور متوسط روزانه پنج خودرو می فروختم. امروز  بیش از سه خودرو نمی فروشم.

در سپتامبر ۲۰۱۱، آینده شرکت‌های ژاپنی “تویوتا”، “نیسان” و “هوندا” در چین تیره و تار شد. دولت ژاپن تصمیم گرفت جزایر مورد اختلاف بین پکن و توکیو را ملی کند. این تصمیم خشم چینی ها را علیه ژاپن برانگیخت و مردم به طور گسترده خودروهای ژاپنی را تحریم کردند.

لی تیان وی افزود: هیچ کس نمی گوید خودروهای ژاپنی بد است اما از آنجا که مدل آن ژاپنی است مردم برای خرید تردید می کنند زیرا تصور می‌کنند برای داشتن خودرویی ژاپنی زمان مناسبی نیست.

بحران بین دو کشور وخیم‌تر شده است و در خیابان‌های پکن نیز مردم نفرت بیشتری نسبت به این کشور پیدا کرده اند.

یکی از شهروندان گفت: من به عنوان شهروند چینی به هیچ وجه به خودروهای ژاپنی فکر نمی کنم زیرا می توانم با قیمت مشابه، خودروهای مشابه دیگری پیدا کنم. می توانم خودروی آلمانی یا آمریکایی بخرم.

خودروهای غربی  از این فرصت استفاده کردند و حضور خود را در بازار چین تقویت کردند. شرکتهای آلمانی “آ ئو دی” و “بی ام و”، با قیمت‌های ارزانتری خودرو عرضه کرده‌اند.

این درحالی است که رقبای ژاپنی این شرکت‌ها، هنوز مدل‌های قبلی خود را عرضه می کنند و این سبب کاهش محبوبیت خودروهای ژاپنی شده است.

سه شنبه ۳ اردیبهشت   ۲۰:۳۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.