چینی ها ایران خودرو را خریدند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 چینی ها ایران خودرو را خریدند

چینی ها ایران خودرو را خریدند

ممتازنیوز: دبیر خانه کارگر سمنان از واگذاری ۴۰ درصد از سهام کارخانه ایران‌خودرو سمنان به یک شرکت چینی خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز، حبیب الله محقق با اعلام این خبر گفت: این کارخانه قرار بود با مشارکت سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی به بهره برداری برسد، اما فروش ۴۰ درصد از سهام کارخانه ایران‌خودرو سمنان به یک شرکت چینی، تولیدکنندگان داخلی به خصوص کارگران قطعه‌سازی‌های خودرو که با ورود انبوه قطعات چینی در شرایط دشواری به سر می‌برند را ناامید کرده است.
محقق افزود: این واگذاری در حالی صورت گرفته است که تعداد زیادی از تولید کنند گان قطعات خودرو کشور بخصوص در استان سمنان به سبب کاهش سفارش فروش قطعات خودرو از سوی شرکتهای بزرگ خودرو ساز، تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند.
این فعال کارگری ادامه داد: در ابتدا قرار بود برای تامین قطعات محصولات این کارخانه، تعدادی از تولیدی کنند گان قطعات خودرو در شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار مشارکت داشته باشند اما با فروش ۴۰ درصد از سهام این کارخانه تازه تاسیس به نظر می‌رسد بحران واحد‌های تولید قطعات خودرو در این شهرستان‌ها ادامه داشته باشد.
دولت می‌تواند در مقابل این واگذاری مقاومت کند؟
علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با تایید ضمنی انجام مراحل اولیه این واگذاری، به ایلنا گفت: کارخانه ایران خودرو ۳۰ شرکت زیرمجموعه‌اش از جمله کارخانه ایران خودروی سمنان را به منظور کشف قیمت به مزایده گذاشته است.
وی بابیان اینکه عملیات ساخت کارخانه ایران خودروی سمنان از سال ۹۰ در سه فاز آغاز شده است، گفت: در حال حاضر عملیات ساخت فاز اول این واحد تولیدی تمام شده و پروژه ساخت فارهای دوم و سوم که به ساخت بدنه و زنگ آمیزی خودرو مربوط می‌شود همچنان ادامه دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هدف از برگزاری مزایده به منظور کشف قیمت، ارزیابی و برآورد دارایی‌ها و اموال کارخانه برای فروش و جلب سرمایه گذار است، گفت: در مورد کارخانه ایران خودروی سمنان تنها می‌دانم که چند شرکت چینی آمادگی خود را برای شرکت در مزایده اعلام کرده‌اند و از نتیجه مزایده اطلاعی ندارم.
وی در عین حال از واکنش دولت در خصوص واگذاری سهام کارخانه ایران خودروی سمنان به سرمایه گذاران چینی ابراز بی‌اطلاعی کرد.
گفتنی است این واحد تولید خودرو که احداث ساختمان آن در سال ۹۰ آغاز شده بود، در حال حاضر با تکمیل خطوط مونتاژ آماده جذب هزار کارگر است.
همچنین ایلنا روز گذشته از تعدیل ۵۰ کارگر یک کارخانه تولید قطعات خودرو واقع در استان سمنان، هنگام بازگشت از تعطیلات تابستانی خبر داده بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.