چین: آمریکا به مشکلات خود برسد و اجازه دهد مردمش نفس بکشند

پکن به واشنگتن تاکید کرد تا به مشکلات خودش درباره حقوق بشر رسیدگی کرده و اجازه نفس کشیدن به مردم خودش را بدهد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی پکن، در واکنش به بیانیه آمریکا درباره متهم شدن چین از سوی سازمان ملل به نقض حقوق بشر مطرح شد.

سخنگوی هیات چین در سازمان ملل همچنین به این مساله اشاره کرد که شورای حقوق بشر این نهاد اخیرا قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدامات نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز آمریکا تصویب کرده است.

در بیانیه سخنگوی هیات مذکور آمده است: ۳۰ ژوئن نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل بیانیه‌ای بی‌پایه و اساس درباره وضعیت حقوق بشر در چین منتشر و در امور داخلی چین دخالت کرد. چین نارضایتی عمیق و مخالفت شدید خود را بابت این مساله ابراز می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است:‌ مردم هر کشوی بهتر می‌توانند درباره اوضاع حقوق بشری آن کشور اظهارنظر کنند. دولت چین همیشه مردمش را در اولویت قرار داده و از حقوق بشر در دوران توسعه دفاع کرده است. چین به پیشرفت‌های زیادی در حوزه حقوق بشر دست یافته است. در چین هیچ جنگ، ترس و آوارگی وجود ندارد. ۱.۴ میلیارد سکنه چین در صلح، آزادی و شادی زندگی می‌کنند. این بزرگترین پروژه حقوق بشری است.

در این بیانیه همچنین ذکر شده است: این وضعیت حقوق بشری در آمریکاست که باید مورد توجه جهانی قرار گیرد. اخیرا، شورای حقوق بشر سازمان ملل به صورت فوری قطعنامه‌ای را تصویب کرد و ادامه اقدامات تبعیض‌آمیز و نژادپرستی را در آمریکا که به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست این کشور منجر شد، به شدت محکوم کرد. چین در دفاع از منابع ملی خود چون کوه سخت است، با مداخله خارجی مخالفت می‌کند و به دنبال دفاع و ترغیب حقوق بشر است. هرگونه تلاش برای سیاسی کردن مساله حقوق بشرو استفاده از آن برای بدنام کردن چین، محکوم به شکست است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.