چین اتهامات پنتاگون در خصوص جاسوسی را رد کرد

۱۷اردیبهشت،

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، وزارت دفاع آمریکا مکررا اظهارات نادرستی را در خصوص جاسوسی چین در تاسیسات نظامی آمریکا عنوان و ارتش چین را یک تهدید توصیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، “هوآ چونینگ”، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: این اظهارات برای همکاری‌ها و اعتمادسازی‌های دو جانبه میان پکن و واشنگتن سودمند نیست. ما قاطعانه با چنین مسائلی مخالفیم و پیشتر نیز نظر خود را به دولت آمریکا اعلام کردیم. شرایط دفاعی چین به سمت حمایت و حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور پیش می‌رود.

وی در خصوص هک اطلاعات امنیتی و نظامی ارتش آمریکا توسط ارتش آزادی بخش خلق چین نیز گفت: ما با هرگونه انتقاد بی‌پایه و اساس مخالفیم چرا که این رویکردها تنها به تلاش‌های دو جانبه در خصوص همکاری و گفت‌وگو میان دو دولت خدشه وارد می‌کنند.

دین چنگ، تحلیلگر اندیشکده بنیاد هریتیج آمریکا گفت که از تعداد جاسوسی‌های صورت گرفته توسط ارتش چین شگفت زده شده است.

وی افزود: ارتش آزادی بخش خلق چین به صورت جامع و گسترده‌ای در حال مدرن شدن است و دولت چین یک موتور کامل و جامع در جاسوسی محسوب می‌شود.

این در حالی است گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، دولت چین را به جاسوسی برای دسترسی به اطلاعات محرمانه نظامی و سری برای مدرن کردن ارتش متهم می‌کند.

البته این اولین باری است که واشنگتن، پکن را به جاسوسی و کشف اطلاعات مخفیانه در شبکه کامپیوتری دفاعی متهم می‌کند و دولت پکن نیز صریحا این اتهامات را رد کرده است.

در این گزارش آمده است که حملات سایبری چین یک نگرانی جدی برای دولت آمریکا محسوب می‌شود و علی‌رغم نگرانی در این مورد، یکی از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد که نگرانی اصلی وی فقدان شفاف‌سازی از سوی دولت پکن است.

دولت چین اعلام کرده است که در ماه مارس سال جاری میلادی ۷ / ۱۰ درصد هزینه نظامی خود را افزایش داده و به مبلغ ۱۱۴ میلیارد دلار رسانده در حالیکه این مبلغ در سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۰۶ میلیارد دلار بود.

در گزارش پنتاگون آمده است که دولت چین به تلاش‌ها برای دستیابی به تکنولوژی‌های نظامی و مدرن کردن برنامه‌های ارتش اردامه می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.