چین بازار دنیا را نشانه گرفته است

چین بازار دنیا را نشانه گرفته است

عصرخودرو : چین نه تنها بازار مهمی برای خودروسازان مطرح جهانی است،‌ بلکه یکی از طرف های مهم قراردادهای مختلف با این خودروسازان برای تولید خودرو است.

، چین حتی افق های جدید و روشن تری را برای خود در نظر گرفته و آن راه اندازی خطوط تولید برندهای چینی در سایر کشورهای آسیایی و حتی اروپایی است. همچنین صدور محصولات وطنی به کشورهای گوناگون چشم انداز دیگر چین برای رخنه بیش تر به بازارهای جهانی است.

محصولات چینی در بازارهای جهانی چنان مورد اقبال قرار گرفته و موفق به کسب مقبولیت مشتریان جهانی شده است که خودروسازان بزرگ با همکاری و سرمایه گذاری مشترک با برندهای چینی اقدام به تولید خودرو در چین می کنند. به عنوان مثال شرکت خودرو سازی رنوی فرانسه قرارداد مقدماتی را برای تولید مشترک خودرو با شرکت دونگ فنگ چین به امضا رسانده است.
به گفته یکی از مقام های شرکت خودروسازی دونگ فنگ شرکت رنو نخستین کارخانه تولید را تا سال ۲۰۲۴ در بزرگ ترین بازار خودروی جهان احداث می کند.
این کشور برندهای خودرو با مالکیت معنوی خود را به تولید رسانده و روز به روز نیز با افزودن فناوری های نوین، محصولات جدیدش را به مشتریان بین المللی معرفی می کند.
تولید خودروهای هیبریدی و حتی ساخت خودرو با سوخت فسیلی از هدف های چین برای کسب سهم بیش تر در بازارهای جهانی است از این رو این کشور آخرین فناوری خودرویی خود را در نمایشگاه پکن که چندی پیش برگزار شد به نمایش درآورد. خودروهای چینی با طراحی های منحصر به فرد و ویژگی های فنی خاص، قابلیت رقابت با رقبای اروپایی و آمریکایی را داشتند. در این نمایشگاه که پنجمین نمایشگاه بزرگ جهانی است، فرصت مناسبی برای معرفی و نمایش محصولات چینی فراهم شد. نسل دوم یکی از محصولات چین به نام F3DM که طراحی و قدرت آن خیره کننده بود در این نمایشگاه رونمایی شد که از نظر بسیاری از کارشناسان، این خودرو تهدیدی جدی برای بازار خودروهای هیبریدی و گران قیمت جهانی است.
به گفته کارشناسان و صاحب نظران خودرویی، به زودی جهان شاهد تحولات و تغییرات عمده ای به دلیل حضور چین در بازارهای خودرویی خواهد بود به طوری که خودروسازان این کشور برحسب سلیقه مشتریان در سطح جهان محصولات ویژه و خاصی را طراحی و تولید کرده و با صادرات گسترده، فرصت رشد و توسعه رقبای آمریکا و اروپایی خود را محدود خواهند کرد.

پنجشنبه ۲۲ تیر   ۱۵:۴۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.