چین برای حمله به ژاپن آماده می شود

نوامبر سال گشته دولت چین محدوده هوایی خود را شرق دریای چین به صورت یک جانبه گسترش داد که واکنشهای منطقه ای و جهانی به همراه داشته است.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،رزمایش اخیر چین نشان می دهد که ارتش چین برای حمله ضربتی به ژاپن آماده می شود.

طبق گزارش صدای روسیه، به گفته یکی از کارمندان بخش اطلاعات ناوگان اقیانوس آرام آمریکا، مدل اجرای این رزمایش نوعی آمادگی رزمی برای برای تصرف جزیره مورد اختلاف بین دو کشور می باشد. او معتقد است نوعی حرکت تاکتیکی توسط ناوهای چینی صورت گرفته است که نقش انحرافی برای گارد ساحلی کشور فرضی محسوب می شود.

در عین حال با منتشر شدن گزارش پایانی تحلیلی رزمایش اخیر چین در دریای چین، پنتاگون از آمادگی رزمی چین برای حمله به مناطق مورد نظر در منطقه ابراز نگرانی کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است؛ تنها مقامات دولتی چین می توانند هدف واقعی از انجام رزمایش هدفمند را توضیح دهند. به گفته وی چین با آرامش و صلح می تواند سرمشق خوبی برای کشورهای منطقه و جهان باشد.

همزمان با برگزاری این رزمایش نیز رئیس ستاد ارتش روز پنج شنبه به پکن وارد شد.

وی در این سفر با فرماندهی عالی ارتش چین ملاقات کرد. این دیدار در ساختمان وزارت دفاع چین صورت گرفت.

سفر وی در زمانی انجام شده است که اختلافات ارضی چین با ژاپن و فیلیپین گسترش یافته است. نوامبر سال گشته دولت چین محدوده هوایی خود را شرق دریای چین به صورت یک جانبه گسترش داد که واکنشهای منطقه ای و جهانی به همراه داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.