چین به سرمایه‌گذاری در یک منطقه تجاری کره‌شمالی ادامه می‌دهد

۱۰م اسفند ،

به نظر می رسد که به رغم آزمایش اخیر هسته‌ای اخیر کره‌شمالی، چین در راستای طرح‌ها برای سرمایه‌گذاری در یک منطقه تجاری آزاد کره‌شمالی گام برمی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به نظر می رسد آزمایش هسته‌ای اخیر کره‌شمالی تاثیری بر روابط اقتصادی پکن- پیونگ‌یانگ نگذاشته است.

در حالی که پکن آشکارا اعلام نکرده است که آیا آزمایش هسته‌ای اخیر کره‌شمالی در روند طرح‌های پکن برای سرمایه‌گذاری در یک منطقه اقتصادی در کره‌شمالی اختلال ایجاد می‌کند یا خیر، یک مقام رسمی در دفتر مدیریت مشترک این پروژه به خبرگزاری رویترز گفت که تمامی پروژه‌های اعلام شده چین در این منطقه در مسیر اجرا قرار دارد.

وی گفت: تمامی اشخاص فعال در این دفتر مدیریت همچنان طبق معمول به فعالیتشان ادامه می دهند. اگر قرار بود آزمایش هسته‌ای اخیر کره‌شمالی تاثیری بر اجرای این پروژه‌ها داشته باشد، فکر می‌کنید آیا ما اینجا می‌بودیم؟

حدود ۶۰ کارگر چینی و کره‌شمالی در این دفتر فعالیت می‌کنند و با توجه به اجرای پروژه‌های بیشتر شمار این کارگران ممکن است افزایش یابد.

کره‌شمالی سومین آزمایش هسته‌ای خود در ماه فوریه انجام داد و این در حالی است که این آزمایش محکومیت‌های بین‌المللی را به همراه داشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آیا پکن پس از آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی به همکاری با پیونگ‌یانگ در راستای توسعه مناطق اقتصادی پیونگ‌یانگ ادامه خواهد داد، گفت: پکن روابط عادی با کره‌شمالی دارد. ما تبادلات اقتصادی و تجاری عادی با کره شمالی خواهیم داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.