چین پایگاهی تازه برای دانشجویان انگلیسی

۲۷خردادماه،

سالانه بیش از ۱۵ هزار دانشجوی انگلیسی در چین ضمن دریافت یارانه دولتی در شرکت‌های بزرگ این کشور نیز کارآموزی خواهند کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اقدام با هدف تقویت پایگاه انگلیس در عرصه اقتصادی در کشوری که سریعترین روند رشد اقتصادی جهان را طی می‌کند صورت می‌گیرد. با این حال مقام‌های آموزش عالی در انگلیس نگران می باشند که این اقدام سبب شود بسیاری از دانشجویان برتر انگلیسی این کشور را به مقصد چین ترک کنند.

با این حال «دیوید ویلتس»، وزیر علوم و دانشگاه‌های انگلیس نظر متفاوتی دارد. وی معتقد است که تحصیل در خارج نه تنها برای دانشجویان بلکه برای رشد اقتصادی این کشور نیز مفید است.

تصمیم فوق در میان افزایش نگرانی‌ها از عقب‌ماندگی انگلیس نسبت به سایر کشورها در زمینه شمار دانشجویان جویای تحصیل در خارج صورت می‌پذیرد.

بنابر اعلام شورای فرهنگی آموزشی انگلیس «British Council» که هدایت برنامه فوق را برعهده دارد در سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۳۵۰۰ دانشجوی انگلیسی به کشور چین سفر کرده‌اند که این شورا قصد دارد این تعداد را تا سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۵ هزار دانشجو افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، ویلتس همچنین تاکید کرد: تحصیل و کاریابی در چین، دانشجویان انگلیسی را برای فعالیت‌های تجاری در این کشور و سایر کشورهای خارجی بیش از پیش جذب خواهد کرد.

اداره تجارت، نوآوری و مهارت انگلیس برای اجرای برنامه فوق ۴۰۰ هزار یورو از مالیات‌های دریافتی خود را هزینه خواهد کرد. همچنین ۲۵۰ هزار یورو نیز از سوی شورای فرهنگی آموزشی انگلیس تامین اعتبار خواهد شد.

در همین راستا از صاحبان مشاغل نیز خواسته شده است که برای پیشبرد برنامه فوق و جذب دانشجوی بیشتر، حمایت‌های مالی خود را افزایش دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.