ژاپنی ها به شیوه اسپانیا و بارسلونا بازی می نمودند/سرعت و فضاهای بازی ژاپن را گرفتیم

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

، سرمربی تیم ملی جوانان پس از برد دو بر صفر تیم ملی جوانان در مقابل تیم تیم ملی ژاپن گفت: می خواهم پیش از هر چیز بگویم که این برد شیرین لطف خدا بود و اگر او نمی خواست ما نمی توانستیم ژاپن را شکست دهیم. به هر جهت ما می دانستیم با چه حریفی مواجه می شویم. من می خواهم بگویم که هر چند ما موقعیت های گل بیشتری داشتیم و بازی را بردیم اما در واقع ژاپنی ها از ما بهتر و قویتر بودند.این یک واقعیت است که باید آن توجه کنیم. فوتبال ما گرفتار مشکلات پایه ای است و این را باید قبول کنیم که ما از پرداختن به اصول پایه ای فوتبال دور هستیم. اگر پیراهن تیم ملی ژاپن بر تن بازیکنان تیم ملی جوانان ژاپن نباشد و بازی را آنها را ببینید، فکر می نمایید با یک تیم درجه یک اروپایی بازی می نمایید. پاسهای روی زمین آنها، حمایت آنها از یکدیگر؛ جابجا شدنشان در زمین و بسیاری مسایل فنی بازی آنها درسهای آموزشی برای ما بود.

محمدی درباره نحوه مقابله با تیکی تاکای ژاپنی ها گفت: ژاپنی ها سالهاست که به شیوه بازی تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا بازی می نمایند. ما سعی نمودیم سرعت آنها را بگیریم و ژاپنی ها را غافلگیر کنیم.ما می دانستیم که آنها نود دقیقه می آیند تا روی زمین بازی نمایند. ۸ بازیکن این تیم در جی لیگ بازی می نمودند. فضاها را گرفتیم. یارگیری فشرده انجام دادیم و تا حدود بسیاری موفق بودیم. بعضی اوقات به بازی سرعت دادیم و مثل خود ژاپنی ها بازی نمودیم. گل دوم ما هم به همین شیوه بدست آمد. اما بازهم می گویم که این برد لطف خدا بود و امیدوارم این برد، آغاز خوبی برای تیم ملی جوانان ایران در ادامه راه باشد و نتیجه سرمایه گذاری فدراسیون فوتبال روی تیم ملی جوانان منجر به صعود به تیم ملی جوانان به جام جهانی و بعد قهرمانی در رقابتهای جوانان آسیا شود. مطمئنا اگر این تیم حمایت شود بازیهای بعدی را با موفقیت پشت سرخواهد گذاشت. به هر جهت بازیکنان با توجه به مسئولیت و رسالتی که بر عهده دارند، با اعتماد به نفس و خودباوری توانستند ژاپن را شکست دهند. در حال حاضر کمتر تیمی در آسیا مثل تیم ملی جوانان ایران است. البته ما راه سختی داریم و می خواهیم که اول به جام جهانی صعود کنیم، سپس قهرمان شویم. تیم ملی جوانان بدون غرور و با احترام به حریفان پا به بازیها می گذارد و اراده آهنینی برای ادامه راه دارد.

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: بازی فردای ما مقابل امارات است. مطمئنا ما کار راحتی نداریم. چرا که با توجه به نتیجه بازی تیم ملی جوانان ایران مقابل ژاپن تیم های دیگر با گارد می آیند و باید ما در بازی مقابل میزبان دو برابر بازی با ژاپن توان بگذاریم. تیم ملی امارات ۷-۸ بازیکن لیگ برتری دارد و مساوی میزبان بازیها مقابل کویت کار آنها را سخت نموده است. بازیکنان تیم ملی امارات در خطهای هافبک و حمله بازیکنان خوبی دارد و ما باید نقشه دیگری را برای بازی مقابل امارات در نظر بگیریم. خوشبختانه شرایط هتل و لوجستیک در راس الخیمه بسیار خوب است.

محمدی درباره عدم پخش مستقیم بازی ایران و ژاپن گفت: یک بار دیگر هم در گفت و گو با پایگاه اینترنتی رسمی فدراسیون فوتبال گفته بودم که عدم پخش زنده مستقیم بازیهای تیم ملی جوانان ایران برای ما هیچ اهمیتی ندارد و تفاوتی هم ندارد که بازی پخش زنده شود یا نشود. رسانه ملی اگر دوست دارد بازی تیم ملی را پخش کند یا نکند، به عنوان مسئول فنی این تیم، این ماجرا برای من فرقی ندارد. من می خواهم به این نکته اشاره کنم، من عقیده دارم وقتی تیم ببرد، باید کم حرف زد اگر باخت، اصلا نباید حرف زد و باید همه تمرکزمان روی بازیهای تیم ملی باشد.

محمدی در پایان گفت: ما صبح امروز ریکاوری را برای بازیکنانی که دیروز بازی نمودند ریکاوری داشتیم و بازیکنان به استخر، سونا و جکوزی رفتند. بعدازظهر هم برای بازیکنانی که بازی نکرده بودند، تمرین سبکی خواهیم داشت.امشب ساعت ۲۰:۳۰ هم جلسه آنالیز فنی را برگزار خواهیم نمود./با


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.