ژاپن رباتی برای شرکت در امتحان ورودی دانشگاه می سازد

به عنوان یک امتحان ورودی دانشگاه، امتحانات دانشگاه توکیو بسیار سخت تر از همه ی امتحانات ورودی دانشگاه در جهان است.
به گزارش قدس آنلاین، همین امر باعث شده تا دانشمندان توکیو، به فکر اندازه گیری میزان سختی این امتحان باشند و برای آن از یک دانش آموز منحصر به فرد استفاده کردند، و آن چیزی جز یک روبات نیست.
کمپانی فوجیتسو امیدوار است که بتواند، روباتی بسازد که از پس این امتحان به طور کامل برآید و اطلاعات را در مسیر خود، تا حد امکان ذخیره کند.
فوجیتسو به منظور توسعه این ربات فوق هوشمند، با انستیتو ملی انفورماتیک ژاپن تیمی تشکیل داده است.
انستیتو ملی انفورماتیک ژاپن در حال حاضر مشغول به کار بر روی مغز مصنوعی است که می تواند به مدت یک سال تمام، نمرات عالی در آزمون های مختلف را کسب نماید.
کمپانی فوجیتسو و انستیتو ملی انفورماتیک ژاپن امیدوارند که این ربات را به آزمون سال ۲۰۲۴ برسانند و با این وصف حدود ۱۰ سال برای توسعه آن وقت دارند.
البته این فقط یک کامپیوتر هوشمند نیست، بلکه وباتی است که قادر به تجزیه و تحلیل تمامی مسائل آزمون، با استفاده از مهارت های حل مساله ی واقعی در سطح ریاضیات دبیرستان می باشد.
این به معنای ایجاد روباتی است که مانند یک کامپیوتر کم تر فکر می کند و مانند یک انسان عمل می کند.
این روبات در حال حاضر، قادر به حل ۶۰ درصد از مسائل ریاضی آزمئن های سراسری ورودی می باشد. هرچند این میزان هنوز رتبه قابل قبولی برای یک روبات فوق پیشرفته نیست، اما آغاز خوبی می باشد.
با فکر کردن در خصوص چنین رباتی می توان دریافت که هرگونه عجله ای در پیشرفت آن، ترسناک می باشد.
درحال حاضر روباتها در بخش کنترل مواد غذایی و ارتباطات فعالیت دارند و باید امیدوار بود که به زودی قابلیت ورود به دانشگاه را نیز داشته باشند!

آخرین بروزرسانی (شنبه, ۲۵ شهریور ساعت ۱۴:۳۱)

 

اضافه‌ کردن نظر


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.