ژاپن محل زندگی نیمی از ثروتمندان آسیا

ژاپن

برای نخستین مرتبه، در سال گذشته میلادی (۲۰۱۱) ، تعداد ثروتمندان در آسیا از آمریکای شمالی بیشتر شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، موسسه خدمات مالی کابجیمینی و موسسه مدیریت ثروت ار بی سی امروز چهارشنبه در گزارشی نوشتند: منطقه آسیا و اقیانوسیه هم اکنون محل زندگی سه میلیون و ۳۷۰ هزار نفر ثروتمند است. آنها افرادی هستند که ثروتشان یک میلیون دلار یا بیشتر است و این در حالی است که در آمریکای شمالی این تعداد از افراد، سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر هستند.

تعداد چنین افرادی در اروپا نیز سه میلیون و ۱۷۰ هزار نفر اعلام شده است.

۵۴ درصد از ثروتمندان آسیا و اقیانوسیه در ژاپن، حدود ۱۷ درصد از در چین و بیش از ۵ درصد در استرالیا زندگی می کنند.

ثروت ثروتمندان قاره آسیا در سال ۲۰۱۱ میلادی معادل ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار بود.

در سال ۲۰۱۰ ثروت ثروتمندان آسیا معادل ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار و در آمریکای شمالی ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار بود.

گزارش برآورد ثروت منطقه آسیا و اقیانوسیه معمولا از سوی مدیران منابع مالی، شرکت های سرمایه گذاری، سازندگان ساختمان های لوکس، بازرگانان عتیقه جات و کالاهای لوکس و گران قیمت پیگیری می شود.

بسیاری از ثروتمندان آسیا، میلیون ها و میلیاردها دلار را از طریق شرکت های خانوادگی و ساختمان سازی کسب کرده اند.

همچنین این گزارش نشان می دهد میزان ثروت ثروتمندان، در سال گذشته میلادی در مناطقی از آسیا به ترتیب هنگ کنگ (۲۰٫۱ درصد) و هند (۱۸ درصد) کاهش و در تایلند (۹٫۳ درصد) و اندونزی (۵٫۳ درصد) افزایش یافت.

معتدل ترین روند افزایش ثروت در ژاپن به میزان ۲٫۳ درصد و در چین به میزان ۱٫۸ درصد صورت گرفت.

این گزارش ادامه می دهد: ضعف اقتصادی در اروپا و دیگر مناطق جهان نقش مهمی در کاهش اندک ثروت در منطقه آسیا ایفا کرد. پیش بینی می شود منطقه آسیا و اقیانوسیه در آینده شاهد رشد اقتصادی بیشتری نسبت به دیگر مناطق جهان باشد.

شرکت مشاوره های مالی “ویلث اکس” نیز در گزارشی اعلام کرد: در خاورمیانه، عربستان سعودی و امارات دارای بیشترین تعداد افراد بسیار ثروتمند هستند.

در این گزارش آمده است: در سال ۲۰۱۲ تعداد افراد بسیار ثروتمند عربستان سعودی به ۱۲۶۵ نفر و در امارات به ۸۱۰ نفر رسید که ثروت آنها معادل ۱۲۰ میلیارد دلار است. تعداد این افراد در سال ۲۰۱۱ میلادی ۷۷۵ نفر بود.

در این گزارش میلیونر ها افرادی هستند که حداقل بیش از ۳۰ میلیون دلار ثروت داشته باشند. تعداد این افراد در سراسر جهان نیز به ۱۸۷ هزار و ۳۸۰ نفر رسید اما ثروت آنها با کاهش ۱٫۸ درصدی به رقم ۲۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار رسید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.