ژاپن «میهن ما» را به آکادمی اسکار فرستاد

سینما پرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی «میهن ما» به عنوان نماینده ژاپن در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار به رقابت با سایر آثار بین‌المللی می‌پردازد.

به گزارش سینما پرس، مسئولان سینمای ژاپن روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «میهن ما» (Our Homeland) به کارگردانی یانگ یونگ هی را به عنوان نماینده این کشور آسیایی به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، «میهن ما» نخستین فیلم بلند سینمایی یانگ یونگ هی است و این اثر داستان یک کره‌ای را به تصویر می کشد که پس از گذراندن تبعید طولانی در کره شمالی به دیدن خانواده‌اش که در ژاپن زندگی می کنند، می رود.

«میهن ما» از میان ۲۲ فیلم سینمایی و توسط یک هیات ۷ نفره به ریاست یوکیشی شینادا؛ منتقد سرشناس ژاپنی، انتخاب شده است. فیلم سینمایی «میهن ما» برای نخستین بار در جهان در جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمده است و در مرداد ماه سال جاری نیز در سینماهای ژاپن اکران شده است.

مسئولان سینمای صربستان نیز روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «زمانی که روز می‌شکند» (When Day Breaks) به کارگردانی گوران پاسکالجویچ را به عنوان نماینده این کشور اروپایی به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می کنند.

بنابر گزاش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلمنامه «زمانی که روز می‌شکند» را گوران پاسکالجویچ به همراه فیلیپ دیوید نوشته است و این فیلم سینمایی که برای نخستین در بخش بین‌المللی جشنواره فیلم تورنتو به نمایش در آمده است، داستان یک استاد موسیقی (مصطفی نادارویچ) را به تصویر می کشد که حقایقی را درباره گذشته خود کشف می کند.

مسئولان سینمای اتریش هم روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «عشق» (Amour) به کارگردانی مایکل هنکه که پیش از این با حضور در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن موفق شده بود جایزه نخل طلایی بهترین فیلم این جشنواره فرانسوی را به خود اختصاص دهد را به عنوان نماینده این کشور اروپایی به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می کنند.

ژان لوییس ترینتیگنانت، امانوئل ریوا و ایزابل هاپرت در «عشق» ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی ماه های آخر عمر یک زوج سالخورده را به تصویر می کشد. همچنین این فیلم سینمایی چندی پیش نیز توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیل دوربان را نیز به خود اختصاص دهد.

همچنین مسئولان سینمای لهستان نیز فیلم سینمایی «۸۰ میلیون» به نویسندگی و کارگردانی والدمار کرزیستک را به عنوان نماینده این کشور اروپایی به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال کرده اند. فیلم سینمایی «۸۰ میلیون» که داستان آن در دوران کمونیستی کشور لهستان رخ می دهد تمام عناصر یک فیلم ماجرایی هیجان‌انگیز را دارد، به طوری که در این اثر تماشاگر یک دزدی بزرگ از بانک و تعقیب و گریز دزد و پلیس را به بهترین نحو ممکن تماشا می کنند.

فیلم سینمایی «باربارا» (Barbara) به کارگردانی کریستین پتزولد نیز به عنوان نماینده آلمان به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال شده است.

کریستین پتزولد علاوه بر فعالیت به عنوان کارگردان، با همکاری هارون فرخی فیلمنامه «باربارا» را نیز نوشته است و این فیلم درام که داستان آن در دهه ۱۹۸۰ میلادی و در آلمان شرقی اتفاق می افتد، ماجرای یک دکتر را به تصویر می کشد که پس از تلاش برای گرفتن ویزا برای سفر به آلمان غربی به یک بیمارستان در یک شهر کوچک تبعید می شود. همچنین نینا هاس، رونالد زرفلد و رینر باک نیز از جمله بازیگران برجسته آلمانی هستند که در فیلم سینمایی «باربارا» ایفای نقش کرده اند.

فهرست اسامی نامزدهای نهایی هشتاد و پنجمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) زمستان سال جاری اعلام می شود. هشتاد و پنجمین دوره مراسم سالیانه نیز در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی (۶ اسفند) زمستان سال جاری در سالن «کداک تیه‌تر» که اکنون به «دالبی تیه‌تر» تغییر نام داده است، برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصفر فرهادی در سال گذشته موفق شد با شکست رقیبان برجسته ای مانند «سرسخت» (Bullhead) به کارگردانی مایکل آر. راسکام از بلژیک/ ««پاورقی» (Footnote) به کارگردانی جزف سدار از رژیم صهیونیستی/ «در تاریکی» (In Darkness) به کارگردانی آگنیسزکا هولاند از لهستان/ «آقای لاژار» (Monsieur Lazhar) به کارگردانی فیلیپ فالاردو از کانادا جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۵۶۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.