ژاپن iبه دنبال راهی برای دور زدن تحریماتی غرب علیه ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

روزنامه نیکی ژاپن در پی گزارش تفسیری خود اعلام نمود که مقامات این کشور iبه دنبال راهی می باشند تا خود را از تحریماتیی که آمریکا علیه ایران اتخاذ نموده، معاف نمایند.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از رویترز، در گزارش تفسیری این روزنامه، طی جلسه ای که در تاریخ ۱۱ اکتبر در توکیو تشکیل شد، کروکی جوجیما  وزیر حاویی ژاپن از تیموتی گیتنر، رئیس  وزارت خزانه داری آمریکا خواست تا بانک های این کشور را از از تحریماتی ایران معاف کند و iبه نوعی در روابط ایران و ژاپن دخالت نکند.

در پی این تقاضا، گیتنر نیز اعلام نمود این موضوع را تحت بررسی قرار خواهد داد.

مقامات ژاپن و سایر واردکنندگان نفت ایران تلاش می نمایند تا مخالفت خود را iبه دولت های غربی و تحریماتی اعمال شده غرب اعمال نمایند.

قانون گذاران غربی قصد دارند با اعمال این تحریمات اوضاع اقتصادی ایران را بحرانی و فعالیت هسته ای کشور را مختل نمایند. اما خود نیز iبه این نتیجه رسیدند که با وجود تلاش های ایران و تداوم حیات اقتصادی این کشور و حمایت سایر کشورها، تحریماتی اتخاذ شده تاثیر چندانی نخواهد داشت.

خرید نفت ایران از سوی شرکت های ژاپنی از طریق ین، واحد پول ژاپن، صورت می گیرد. آنها پول را از بانک های ژاپن iبه بانک مرکزی ایران ارسال می نمایند و بعد بانک مرکزی پول گرفته شده را در اختیار بانک های خصوصی می گذارد.

ژاپن طی هشت ماه اول امسال، در روز حدود ۱۹۱٫۷۳۱ بشکه نفت خام از ایران خریداری نموده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.