ژنرال اسراییلی از بیم دستگیری، سفرش به لندن را لغو کرد

به گزارش ایرنا به نقل از وبسایت ‘میدل ایست مانیتور’ در لندن، ژنرال ‘دارون آلموگ’ قرار بود به منظور شرکت در یک برنامه جمع آوری کمک های مالی برای صهیونیست ها در پایتخت انگلیس شرکت کند که به توصیه مقامات اسراییلی سفر خود را لغو کرد.

‘میدل ایست مانیتور’ نوشت: به رغم اینکه مقامات انگلیسی قانون موسوم به ‘شمولیت جهانی صلاحیت قضایی’ را برای سخت تر کردن روند دریافت حکم بازداشت اسراییلی های متهم به ارتکاب جنایات جنگی، اصلاح کرده اند، ولی مقامات آن رژیم به ژنرال آلموگ هشدار داده اند که نمی توانند عدم بازداشت وی را در لندن بطور صد در صد تضمین کنند.

آلموگ به ارتکاب جنایات جنگی در جریان جنگ ۲۲ روز غزه و تخریب خانه های فلسطینی ها در رفح در سال ۲۰۰۹ میلادی و همچنین صدور دستور حمله به خانه صلاح شهاده از فرماندهان حماس با بمب یک تنی در سال ۲۰۰۲ میلادی متهم است. در جریان بمباران خانه صلاح شهاده ۱۵ نفر از جمله ۹ کودک جان باختند.

این ژنرال بدنام رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز به انگلیس سفر کرده بود ولی وقتی که متوجه شد که به درخواست گروهی از فعالان مدنی قرار بازداشتی علیه وی صادر شده است، از بیم دستگیری از هواپیما پیاده نشد و از فرودگاه هیثروی لندن مستقیما به تل آویو بازگشت.

دولت انگلیس تحت فشار شدید مقامات و لابی های اسراییلی سال گذشته قانون موسوم به ‘شمولیت جهانی صلاحیت قضایی’ را تغییر داد تا کسی نتواند براحتی از دادگاه های این کشور علیه مقامات رژیم صهیونیستی که به ارتکاب جنایات جنگی متهم هستند، حکم بازداشت دریافت کند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۷۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.