ژوزه باید به کمیته فنی اعتماد کند

جام جم آنلاین: مانوئل ژوزه هر چقدر هم مربی قدرتمندی باشد هنوز به شناخت کافی از فوتبال ایران و پرسپولیس نرسیده است، بنابر این به کمک کمیته فنی باشگاه نیاز دارد.

محمود کلهر کارشناس فوتبال و بازیکن پیشین تیم‌های استقلال، پاس و پرسپولیس در تشریح این دیدگاه خود گفت: خوشبختانه امسال پرسپولیس با بحران مالی روبه‌رو نیست، ولی بحرانی فنی را سپری می‌کند طوری که در ۶ هفته طی شده از رقابت‌های لیگ، به هیچ‌وجه نتوانسته انتظارهای به جای هوادارانش را برآورده کند. البته عملکرد فنی پرسپولیس در شهرآورد بهتر از بازی‌های گذشته این تیم بود، ولی در مسابقه‌های قبلی نه‌تنها نتوانست فوتبال سنتی تهاجمی خود را ارئه کند بلکه حتی در برابر تیم‌هایی که به راحتی باید آنها را می‌برد امتیازهای زیادی را از دست داد. شاید دلیل این بحران و ناکامی را باید در دیر اضافه ‌شدن مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپولیس جستجو کرد که شناخت ناکافی این مربی از شرایط پرسپولیس را به دنبال داشته است.

بازیکن پیشین پرسپولیس افزود: کمیته فنی پرسپولیس از افرادی تشکیل شده که پیشینه خوبی به عنوان بازیکن و مربی دارند و اگر ژوزه بتواند از آنها بخوبی مشاوره بگیرد شرایط خیلی بهتر خواهد شد. به عنوان نمونه، در شهرآورد اخیر تغییراتی مثل بردن نورمحمدی به هافبک دفاعی، بدون انجام مشاوره‌ای خوب، شکل نمی‌گرفت. همان‌طور که ملاحظه کرده‌اید سامان آقازمانی در بازی‌های گذشته در آن پست نتوانست انتظار هواداران را برآورده کند که بردن نورمحمدی به آن منطقه دوندگی و درگیری لازم مقابل مدافعان میانی پرسپولیس را به وجود آورد.

کلهر با اشاره به عملکرد نه چندان موفق مانوئل ژوزه در پرسپولیس گفت: البته خیلی زود است که در مورد عملکرد این مربی در باشگاه پرسپولیس ارزیابی صحیحی انجام دهیم، ولی به اعتقاد من مربیان خارجی در فوتبال ما به زمان زیادی برای تاثیرگذاری نیاز دارند که این قضیه را کرانچار کروات در حال نشان دادن است در حالی که او در کوتاه مدت در جو بخصوصی که بر باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال حاکم است، نتوانست خودی نشان دهد و با پرسپولیس به نتایج خوبی دست پیدا کند. بنابر این فکر می‌کنم اگر بتوانیم از دانش مربیان و مدرسان مطرح خارجی در جهت هر چه بالاتر بردن دانش و آگاهی مربیان ایرانی بهره ببریم و از مربیان داخلی حمایت کافی به عمل آوریم خیلی موفق‌تر خواهیم بود. در حقیقت با چنین کاری هم خرج کمتری خواهیم کرد وهم در نتیجه‌گیری به بازدهی بیشتری دست پیدا می‌کنیم؛ یعنی واقعا اگر یک مربی ایرانی مثل دنیزلی خارجی در نتیجه‌گیری ناکام ماند همانقدر که از او حمایت کردیم و او را تحت فشار قرار ندادیم از مربی خودمان هم حمایت کنیم تا با صبوری نتیجه شگرف کار را مشاهده کنیم.

بازیکن پیشین استقلال درمورد وضعیت این تیم نیز گفت: قلعه‌نویی مربی موفقی است که تیم‌هایش علاوه بر ارائه بازی‌های خوب، نتایج خوبی هم می‌گیرند. او امسال مهره‌های خوبی گرفت و تلفیقی از جوان‌تر‌ها و با تجربه‌ها ایجاد کرده است. نقطه قوت اصلی استقلال در خط میانی این تیم است در حالی که مشکل اصلی استقلال نداشتن یک مهاجم هدف تمام‌کننده است. جایی که مهاجم خوبی مثل برهانی یا مهاجم جدیدی مثل منوچهری، یک مکمل تمام‌کننده در کنار خود ندارند. همین قضیه بازدهی استقلال را که با مشکلات و بحران‌های مالی نیز دست به گریبان است خیلی کاهش می‌دهد با این حال مطمئنم از هفته‌های دهم به بعد، رفته‌رفته جدول رده‌بندی سر و شکل واقعی خود را به دست می‌آورد و تیم‌های استقلال و پرسپولیس به موازات نوسان‌های دیگر تیم‌ها نظیر سایپا و سپاهان شرایط قابل قبول و مناسبی پیدا خواهند کرد.

مجید عباسقلی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.