کابینت های روشویی و فضاهای ذخیره سازی

کابینت ها و فضاهای ذخیره سازی در دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز مانند آشپزخانه اهمیت داشته، در تعیین سبک دکوراسیون فضا موثرند.

در گذشته انتخاب کابینتی مناسب و استاندارد برای پر کردن فضای زیر روشویی بسیار محدود بود، اما امروزه همه چیز تغییر کرده است. کابینت ها و فضاهای ذخیره سازی مناسب برای کار در دکوراسیون سرویس های بهداشتی با تنوع بسیار بالا از لحاظ طرح، سبک، اندازه و جنس در بازار موجود است.

می توانید مطابق با شرایط فضایی و میزان فضای ذخیره سازی که نیاز دارید، طرح مورد نظر را انتخاب کنید و آن را سفارش دهید.

کاربردی و زیبا

طی سال های اخیر طراحی فضاهای ذخیره سازی اختصاصی برای سرویس های بهداشتی پیشرفتی چشمگیر داشته است. امروزه کابینت هایی که برای سرویس های بهداشتی طراحی می شوند، در ارتفاع های متفاوت برای استفاده افرادی با قدهای مختلف موجود هستند.

این کابینت ها می توانند قسمت های اضافی دیگر نیز مانند کشوها و کابینت هایی که تا سقف فضا پیش می روند داشته باشند. فضاهای ذخیره سازی که در حال حاضر به عنوان کابینت داروها و کمک های اولیه استفاده می شوند، اندازه و قابلیت هایی متنوع دارند که فضا را کاربردی و زیبا می کنند.

مزیت مهم دیگر که وجود این نوع فضاهای ذخیره سازی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی دارد این است که مانع از شلوغی و به هم ریختگی فضا می شود، زیرا هر شیء و عنصری مانند قوطی های شامپو، حوله ها و … جای مخصوص خود را دارد و به دلیل نبود جای کافی، روی زمین و گوشه و کنار سرویس بهداشتی قرار داده نمی شود.

برخی از کابینت های سرویس بهداشتی آماده در بازار، پایه ای روی زمین ندارند و طوری طراحی شده اند که به صورت دیواری نصب شوند تا به دلیل محدود نکردن فضای کف باعث بزرگ تر جلوه دادن فضا شوند.

انواع کابینت های روشویی در بازار

– پیش ساخته

این نوع کابینت ها با اندازه های استاندارد در کارخانه ساخته می شود و در فروشگاه ها به مشتریان عرضه می شود. تنوع سبک این نوع کابینت ها محدود و قیمت آنها بسیار مناسب تر از انواع دیگر است.

– نیمه سفارشی

این نوع کابینت ها طوری ساخته می شوند که توسط مشتری تغییراتی در آن داده می شود. قیمت این نوع کابینت ها از کابینت های پیش ساخته گران تر است.

– سفارشی

این نوع کابینت ها تنها بر اساس سفارشی که مشتری می دهد و مطابق با خواسته او ساخته می شوند. طرح آنها می تواند توسط خود صاحبخانه یا معمار یا طراح داخلی داده شود.

معمولا گران ترین نوع کابینت های روشویی، سفارشی هستند.

نکاتی درمورد سبک  کابینت های روشویی

سبک کابینت های روشویی و به خصوص سبک درهای آن می تواند تاثیر بسیار بر جلوه دکوراسیون فضا داشته و بسیار تعیین کننده باشد. دو سبک رایج برای کابینت روشویی وجود دارد:

کابینت های قاب دار

در این نوع کابینت ها می توان قاب کامل را بر جلوه درهای کابینت مشاهده کرد. لولاها نیز می تواند هم به صورت پنهان و هم به صورت پیدا باشد. این نوع کابینت ها برای فضاهایی با دکوراسیون سنتی و کلاسیک مناسب هستند.

کابینت های بدون قاب

این نوع کابینت ها که سبکی مدرن دارند هیچ گونه قابی در جلوه ظاهری خود ندارند. لولاهای آن نیز در داخل پنهان شده است.

منبع: مجله منزل

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.