کابینه تازه رژیم صهیونیستی اولین نشست دربارهٔ سوریه را برگزار کرد

۰۹اردیبهشت،

یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی گفت، در اولین جلسه چهار ساعته کابینه تازه این رژیم که وزیران ارشد در آن شرکت داشتند اوضاع سوریه به بحث گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هاآرتص، یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه احتمالا این مساله بوده که آیا خطوط قرمز اسرائیل به انتقال تسلیحات شیمیایی یا سایر تسلیحات پیشرفته از سوریه به حزب الله مربوط می‌شود یا خیر؟

از زمان تشکیل دولت تازه اسرائیل، این جلسه چندین بار تشکیل شده اما در آن نشست‌ها به یافته‌های اطلاعاتی، پیشنهاد‌ها و توجیهات وزیران که فاقد اطلاعات امنیتی و دیپلماتیک بودند، پرداخته شده است.

این مقام ارشد رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که در نشست روز یکشنبه کمتر به مساله ارزیابی‌ها پرداخته شد و بیشتر به بحث در مورد اینکه سیاست اسرائیل در قبال سوریه چیست، پرداختند.

این مقام مسئول همچنین گفت، دولت تل‌آویو باید تصمیم بگیرد که آیا یک سیاست تازه را می‌خواهد شکل دهد یا اینکه سیاست دولت قبلی را تایید کند.

دولت تازه تل‌آویو باید گزینه‌هایی را در خصوص گروه‌های مختلف که مخالفان دولت بشار اسد، ریاست جمهوری سوریه تشکیل می‌دهند، همچنین تسلیح مخالفان توسط کشورهای غربی و اتفاقهای پس از سرنگونی دولت اسد بررسی کند.

این نشست چند روز پس از آنکه یک پهپاد در حالی که تلاش می‌کرد تا حریم هوایی اسرائیل را از جانب لبنان نقض کند، تشکیل شد. این اتفاق سبب افزایش تنش‌ها در مرز اسرائیل با لبنان شده است.

در حالی که بنیامین نتانیاهو، اول‌وزیر رژیم صهیونیستی با دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص مساله استفاده رژیم اسد از سلاح شیمیایی اختلاف دارد از تمامی وزیران خواسته بدون اطلاع و هماهنگی با دفترش با هیچ روزنامه یا خبرگزاری مصاحبه نکرده یا بیانیه‌ای منتشر نکنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.