کاترین اشتون: مذاکرات ایران و ۵+۱ «واقعی» است

۲۷م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، از آخرین دور مذاکرات ایران و ۶ قدرت جهانی حدود سه هفته می‌گذرد. پس از این مذاکرات که در آلماتی قزاقستان برگزار شد علاوه بر ابراز خوشبینی دو طرف ایران اعلام کرده بود که مواضع ۱+۵ به مواضع ایران نزدیک شده است.

حالا آنگونه که ایسنا به نقل از رادیو اروپا نقل کرده است کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه ایران شرکت در مذاکرات واقعی را آغاز کرده است از مذاکره‌کنندگان غربی خواست که در گفت‌وگو با ایران دربارهٔ برنامه هسته‌ای‌اش «مصمم و خلاق» عمل کنند.

اشتون روز شنبه گفت که مذاکره‌کنندگان باید تلاش بیشتری کنند تا به سطحی از «ارتباط» و «اعتماد» با طرف ایرانی دست یابند. اشتون گفت که چنین اقدامی مقامات ایرانی را که شرکت در «مذاکرات واقعی» دربارهٔ نگرانی‌ها پیرامون برنامه هسته‌ای‌شان را آغاز کرده‌اند، تشویق می‌کند.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: وقتی من برای اولین بار رهبری مذاکرات را آغاز کردم واقعا دربارهٔ این موضوع گفت‌وگو نمی‌کردیم. اکنون به همه جزئیات می‌پردازیم، نمودار و تصویر ارایه می‌کنیم و هم در مذاکرات در سطح فنی و هم در مذاکرات در سطح سیاسی گفت‌وگوی واقعی دربارهٔ مسایل داریم.

گفتنی است مذاکرات در سطح عالی بین ایران و آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان قرار است در ماه آوریل از سر گرفته شود.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.