کاخ سفید اعتراض مردم برای باز کردن گوشی‌های قفل شده را پذیرفت

۱فروردین ۱۳،

 

اعتراض عمومی مردم آمریکا به منظور قانونی شدن فرآیند قفل نکردن تلفن‌های همراه به اندازه کافی امضا جمع کرد تا در نهایت کاخ سفید حکم نهایی خود را در این زمینه اعلام کند و توضیح دهد که از این اعتراض عمومی پشتیبانی می‌کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۱۱۴ هزار نفر این نامه اعتراضی را امضا کردند که این جریان پس از تصمیم اخیر "دفتر مرکزی کپی‌رایت"(Copyright Office) صورت گرفت که بر اساس موضع دیرینه خود اعلام کرده بود باز کردن قفل گوشی‌ها نقض قانون کپی‌رایت نیست. 
این اتفاق مبتنی بر باز شدن قفل دستگاه‌های تازه تلفن‌همراه توسط کاربران حتی پس از تمام شدن قرارداد دو ساله آن‌ها با شرکت‌های مخابراتی بدون اجازه شرکت مخابراتی مذکور برخلاف "قانون کپی‌رایت دیجیتال هزاره" معنی شد. طبق این قانون گفته شده کاربرانی که چنین کاری انجام دهند متحمل مجازات‌های کیفری خواهند بود.
در پاسخ به این قانون کاخ سفید اعلام کرد که با اعتراضی عمومی مردم موافق است و بر این اساس کاربران بدون نگرانی از هرگونه مجازات کیفری یا موارد مشابه باید بتوانند قفل گوشی خود را باز کنند. همچنین اعلام شد که اتفاق در خصوص رایانه‌های لوحی که در نامه اعتراضی به آن‌ها اشاره نشد نیز باید به صورت مشابه عملی شود.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.