کاخ سفید: تعطیلی دولت آمریکا مانع اعمال تحریم‌ها علیه ایران و سوریه است

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
کاخ سفید اعلام کرد که تعطیلی دولت آمریکا مانعی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران و سوریه است، زیرا کارمندان دفتر وزارت خزانه‌داری آمریکا که مسوول اعمال این اقدامات تنبیهی می باشند، به مرخصی رفته‌اند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با اشاره به یکی از آسیب‌های مناقشات مالیاتی اخیر و تلاش برای فشار به جمهوری خواهان برای کوتاه آمدن از موضع‌شان گفت که تعطیلی دولت سبب کاهش تعداد کارمندان دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این دفتر در حالت عادی ۱۷۵ کارمند دارد، ولی اکنون تعداد کارمندان آن به ۱۱ نفر رسیده است.

رویترز گزارش داد که کارنی این اظهارات را در حالی بیان کرد که تعامل دیپلماتیک دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا با دولت تازه حسن روحانی، رییس جمهور ایران توجهات را به تحریم‌های آمریکا علیه ایران جلب کرده است.

کارنی گفت که وظایف این دفتر شامل “اعمال تحریم‌های تازه علیه نهادهای کمک کننده به دولت ایران و سوریه و نیز سازمان‌های تروریستی، اشاعه دهندگان تسلیحات کشتار جمعی، قاچاقچیان مواد مخدر و گروه‌های جرم و جنایت‌های سازمان یافته است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.