کاخ سفید هنوز دستور کار ویژه‌ای برای کنترل حمل سلاح ندارد

۲۸م آذر ،

AFP-8.jpeg

با وجود هیاهوی بسیار میان دموکرات‌ها و رسانه‌ها در خصوص اقدامات شدیدتر برای کنترل سلاح، کاخ سفید اعلام کرد که هنوز هیچ دستور کار ویژه‌ای در این باره ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به خانواده قربانیان تیراندازی وحشتناک روز جمعه در مدرسه ابتدایی سندی هوک ایالت کنیتکت قول داد تا از قدرت خود برای پایان دادن به این نوع از قتل عام‌ها استفاده کند اما کاخ سفید اعلام کرد که هنوز هیچ دستور کاری ارائه نشده است.

کاخ سفید اضافه کرد که اوباما در هفته‌های آتی به شهروندان آمریکایی قول می‌دهد تا به این مساله بپردازد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: من هیچ دستور کار ویژه‌ای برای ارائه به شما ندارم. من تنها می‌توانم به صورت مختصر به این موضوع اشاره کنم که رئیس جمهوری اعلام کرده در هفته‌های آتی به این مساله می‌پردازد.

کارنی اضافه کرد که اوباما همچنان از تمدید ممنوعیت حمل سلاح توسط کنگره که در سال ۲۰۰۴ میلادی منقضی شده و می‌تواند هر نوع اسلحه نیمه خودکار را نیز شامل شود، حمایت می‌کند.

وی همچنین گفت که توقف چنین کشتارهایی پیچیده است و به قوانین بیشتر و تازهتری نیاز دارد.

این قوانین تازه به این مساله اشاره دارد که اوباما به دنبال اقداماتی برای ارائه متمم قانون تازه حمل سلاح است مبنی بر اینکه بیماران روانی مجاز به حمل و مالکیت سلاح نباشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.