کاراته قهرمانی جهان؛ حقیقی گام اول را محکم برداشت

۰۱م آذر ،

به گزارش واحد مرکزی خبر، حقیقی در اولین گام به مصاف اوچیاگه کاتاروی ژاپنی تبار تیم ملی کانادا رفت و در پایان به برتری ۴ ـ یک دست یافت تا راهی مرحله دوم شود.
ملی پوش ایران در دومین مبارزه خود به مصاف آنتونیو دیاز قهرمان ۳۲ ساله جهان از ونزوئلا خواهد رفت. دیاز قهرمان سال ۲۰۱۰ جهان است که علاوه بر مدال طلا ، یک نشان نقره و ۳ برنز جهان را هم در کارنامه خود دارد.
حقیقی تیر امسال و در لیگ جهانی اندونزی در مرحله یک چهارم به مصاف دیاز رفت و با نتیجه ۵ ـ صفر شکست خورد و ۳ ماه بعد در لیگ جهانی ترکیه به همراه این ونزوئلایی بطور مشترک بر سکوی سوم ایستاد.
بیست ویکمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی بزرگسالان جهان از امروز باحضور ۱۴۳۵ کاراته کا از ۱۱۳ کشور در سالن برسی پاریس آغاز شد.

قرعه سخت برای کاتای انفرادی و قرعه آسان برای فداکار


بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در فرانسه قرعه کشی شد که کاتاروی انفرادی ایران با قرعه سختی روبه رو شد و به همان اندازه هم در کومیته انفرادی ۸۴- کیلوگرم قرعه کاراته کای ایران آسان است.

به گزارش ایسنا  مراسم قرعه کشی این رقابتها با حضور نمایندگان ۱۱۰ کشور برگزار شد که در کاتای انفرادی فرید حقیقی در دور اول با نماینده کانادا مبارزه می کرد که وی را مغلوب کرد و در دور دوم به مصاف برنده کاتاروهای ونزوئلا و روسیه می رود. کاتاروی ونزوئلا همان آنتونیو دیاز قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی است.

دربخش کومیته انفرادی هم در وزن ۷۵- کیلوگرم بهمن عسگری در دور اول با نماینده مونته نگرو روبه رو می گردد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم با نماینده استرالیا مصاف خواهد کرد. در این وزن ۸۳ کاراته کا حضور دارند.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، علی فداکار در دور اول استراحت دارد، در دور دوم با ورزشکاری از بنین روبه رو می گردد و در دور سوم هم با برنده مبارزه انگلیس و صربستان روبه رو خواهد شد. در این وزن ۷۳ نفر حاضر می باشند. فداکار قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم ذبیح الله پورشیب قهرمان آسیا و بازیهای آسیایی در دور اول با نماینده بلغارستان روبه رو می گردد و در صورت پیروزی در این دیدار با برنده مونته نگرو و هند روبه رو خواهد شد.

بقیه اوزان کومیته انفرادی و کاتای تیمی هم قرعه کشی شده اما طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات جداول آنها بعد از وزن کشی این سه وزن در اختیار کادر فنی تیمها قرار خواهد گرفت.

مهران بهنام فر و علیرضا کتیرایی مربیان تیم ایران در این مراسم قرعه کشی حضور داشتند.

کتیرایی در مورد این قرعه کشی انجام شده گفت: از این قرعه کشی در بخش کومیته انفرادی رضایت داریم. البته باید بگویم که قرعه بخشی از کار است و همیشه ممکن است شرایط سخت شود و این قرعه هم سببی بر صعود راحت به مراحل بعدی نیست.

وی افزود: در بخش کاتا هم شرایط سخت است چون حقیقی در دور دوم باید با قهرمان جهان از ونزوئلا روبرو شود. البته حقیقی توانایی انجام یک مبارزه خوب و حتی برتری را دارد.

ثبت رکوردی تازه در مسابقات کاراته قهرمانی جهان

حضور ۱۴۳۵ کاراته کا از ۱۱۳ کشور جهان در بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در پاریس فرانسه سبب شد تا رکورد تازهی در تاریخ رقابتهای قهرمانی جهان رقم بخورد.

مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۲ در شرایطی از امروز در پاریس فرانسه آغاز می گردد که حضور ۱۴۳۵ از ۱۱۳ کشور جهان سبب خلق رکوردی تازه در کاراته جهان شد.

آمار تعداد شرکت کننده در ادوار قبلی مسابقات جهانی:

اولین دوره ۱۹۷۰ / توکیو- ژاپن : ۱۷۸ کاراته کا از ۳۳ کشور

دومین دوره ۱۹۷۲ / پاریس فرانسه : ۲۲۰ کاراته کا زا ۲۲ کشور

سومین دوره ۱۹۷۵ / لانگ بیج آمریکا: ۳۰۰ کاراته کا از ۳۰ کشور

چهارمین دوره۱۹۷۷: توکیو- ژاپن: ۴۰۰ کاراته کا از ۴۰ کشور

پنجمین دوره ۱۹۸۰ / مادرید- اسپانیا:۸۰۰ کاراته کا از ۴۸ کشور

ششمین دوره ۱۹۸۲ / تایپه – تایوان: ۸۵۰ کاراته کا از ۴۶ کشور

هفتمین دوره ۱۹۸۴ / ماستریخت- هلند: ۹۳۰ کاراته کا از ۴۹ کشور

هشتمین دوره ۱۹۸۶ / سیدنی- استرالیا: ۸۹۰ کاراته کا از۴۸ کشور

نهمین دوره ۱۹۸۸ / قاهره- مصر: ۱۱۵۷ کاراته کا از ۵۴ کشور

دهمین دوره ۱۹۹۰/ مکزیکوسیتی- مکزیک: ۶۷۳ کاراته کا از ۵۳ کشور

یازدهمین دوره ۱۹۹۲/ گرانادا- اسپانیا: ۷۱۲ کاراته کا از ۷۲ کشور

دوازدهمین دوره ۱۹۹۴ / کوتاکینابالو- مالزی: ۶۸۴ کاراته کا از ۶۱ کشور

سیزدهمین دوره ۱۹۹۶ / سان سیتی- آفریقای جنوبی: ۶۴۳ کاراته کا از ۵۷ کشور

چهاردهمین دوره ۱۹۹۸ / ریودوژانیرو- برزیل: ۷۲۱ کاراته کا از ۷۲ کشور

پانزدهمین دوره ۲۰۰۰ / مونیخ- آلمان: ۸۲۵ کاراته کا از ۸۴ کشور

شانزدهمین دوره ۲۰۰۲ / مادرید- اسپانیا: ۷۵۲ کاراته کا از ۸۴ کشور

هفدهمین دوره ۲۰۰۴ / مونتری مکزیک: ۵۸۲ کاراته کا از ۷۹ کشور

هجدمین دوره ۲۰۰۶ / تامپر فنلاند: ۷۶۶ کاراته کا از ۸۱کشور

نوزدهمین دوره ۲۰۰۸ / توکیو ژاپن: ۸۸۸ کاراته کا از ۹۷ کشور

بیستمین دوره ۲۰۱۰ / بلگراد صربستان: ۱۲۶۱ کاراته کا از ۸۸ کشور

بیست و یکمین دوره ۲۰۱۲ / پاریس فرانسه: ۱۴۳۱ از ۱۱۳ کشور


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.