کاراته قهرمانی جهان/ سعید احمدی نقره گرفت

۰۴م آذر ،

3[14].jpg

سعید احمدی با شکست از کاراته کای مصری مدال نقره مسابقات جهانی فرانسه را بر گردن آویخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به پاریس، در ادامه مسابقات چهارمین روز از بیست و یکیم دوره مسابقات جهانی کاراته در پاریس در فینال وزن ۶۷- کیلوگرم سعید احمدی در حالی که از ” مجدی محمد حنافی” از مصر پیش بود با رای داوران با اخراج فنی روبرو شد و بازنده شد تا مدال نقره رقابتهای جهانی را به دست آورد.

در مبارزه فینال احمدی با حملات پیاپی خود ۴ امتیاز گرفت اما رقیب مصری با یک ضربه پا سه امتیازی نتیجه را ۴ – ۳ کرد. در ادامه در حالی که احمدی ۴ بر ۳ از حریف مصری پیش بود با رای داوران و اخراج فنی به سبب گرفتن حریف بازنده شد و به مدال نقره رسید.

در کاراته داوران می توانند به کاراته کایی که تشخیص دهند حریف را می گیرد و اجازه کار نمی دهد و یا حمله نمی کند اخطار کم کاری دهند و بعد از دو اخطار کم کاری، داوران می توانند کاراته کای خاطی را با رای دیگر داوران کنار اخراج کرده و بازنده اعلام کنند.

احمدی در حالی روی سکو رفت و مدال نقره اش را گرفت که به شدت گریه می کرد.

در این وزن “ویلیام روله ” از فرانسه و” رام راپ” از آمریکا به صورت مشترک سوم شدند.

احمدی هم مانند امیر مهدی زاده که اولین مدال طلای ایران در این رقابتها را کسب کرد اولین حضور در رقابتهای بزرگسالان جهان را تجربه می کرد.

احمدی برای رسیدن به این فینال، مبارزات خود را با پیروزی ۸ بر صفر برابر “رایا پان” از سریلانکا آغاز کرد. در دور دوم “لبت” از بلاروس را با رای داوران ۴ بر یک برد.

وی در مبارزه سوم به مصاف “کاسک سو” از مراکش رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ این حریف افریقایی را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. در این مرحله احمدی مقابل پینزاس از آرژانتین ۳ بر صفر پیروز شد.

در مبارزه پنجم با ” رنه گاگلر” از آلمان مبارزه کرد و توانست او را با نتیجه ۵ بر صفر شکست دهد و راهی نیمه نهایی شود.

احمدی در این مرحله و برای راهیابی به دیدار فینال ۲ بر صفر از سد “رام راپ” امریکایی گذشت و به فینال رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.