کاراکاس اتهام مسمومیت چاوز را مورد بررسی قرار می‌دهد

۲۳م اسفند ،

دولت ونزوئلا اعلام کرد، کارکاس قصد دارد تا یک بررسی رسمی را درخصوص این ادعا که بیماری سرطان هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری فقید این کشور در نتیجه مسمومیت به واسطه دشمنان خارجی بوده است، انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دشمنان دولت هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا این اتهام درخصوص مسموم کردن وی را “تئوری توطئه” برای منحرف کردن زندگی مردم عادی این کشور می‌دانند.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا نیز متعهد شده تا تحقیقی را درخصوص این ادعاها که برای اولین بار از سوی چاوز و پس از مشخص شدن بیماری سرطانش در سال ۲۰۱۱ میلادی مطرح شد، صورت دهد.

وی در شبکه تلویزیونی منطقه‌ای تله‌سور گفت: ما به دنبال حقیقت هستیم. حس ششم ما می‌گوید که چاوز توسط “نیروهای سیاه” که می‌خواستند که او را از صحنه خارج کنند مسموم شده است.

وی افزود: دانشمندان خارجی نیز قرار است برای پیوستن به کمیته دولتی به منظور بررسی این اتهام دعوت شوند.

مادورو ۵۰ ساله جانشین دست پرورده چاوز و یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا محسوب می‌شود که رقیب اصلی وی انریکه کاپریلس است.

مخالفان مادورو همچنین وی را که یک راننده سابق اتوبوس است، به بی‌کفایتی محکوم کرده و می‌گویند که او از فوت چاوز برای جلب نظر مردم ونزوئلا به منظور دستیابی به سمت ریاست جمهوری این کشور سوء استفاده می‌کند.

رئیس کمپین انتخاباتی کاپریلس نیز به خبرنگاران گفت: اجازه بدهید که در مناظرات انتخاباتی حرفی از رئیس‌جمهور فقید کشورمان زده نشود، این به خاطر حامیان او، خانواده‌اش و احترام گذاشتن به یاد و خاطره او است.

نظرسنجی‌ها پیش از فوت چاوز نیز نشان می‌دهد که مادورو با ۱۰ درصد بیشتر از کاپریلس پیشی دارد. کاپریلس تنها با ۱۱ درصد اختلاف در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر سال قبل میلادی از چاوز شکست خورد.

علاوه بر این موجی از حملات از سوی مقام‌های ارشد دولت ونزوئلا به سوی کاپریلس روان شده است، به طوری که آنها برای نام بردن او از واژگانی چون “فاشیست” و “نازی” استفاده می‌کنند.

ارنستو ویله‌گاس، وزیر ارتباطات ونزوئلا نیز نامه‌ای را از سوی دختر چاوز خواند که در آن آمده‌ است: بازی با آلام ملت ونزوئلا و یک خانواده داغ دیده را متوقف کنید. این اقدامی غیرانسانی، غیرقابل قبول و ناعادلانه است که آنها هم اکنون بگویند ما در خصوص فوت چاوز دورغ می‌گوییم، به سیاست تمرکز کنید و بازی کثیف انجام ندهید.

این در حالی است که کاپریلس بلافاصله پس از خوانده شدن این نامه اعلام کرد: هیچگاه در تمام این سال‌ها من به رئیس‌جمهور یا خانواده او بی‌احترامی نکردم. اگر هم سخنی گفته شده باشد من از آن عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.