کاربران خبرآنلاین مایلند رییس جمهور بعدی یک چهره پرسابقه باشد نه رادیکال

خبرآنلاین طی یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر کرد از مخاطبان خود پرسید که «به نظرشما با توجه به شرایط عمومی کشور و جهان، چه نوع شخصیتی برای ریاست جمهوری آینده مناسب تر است؟»

تا ظهر روز جمعه بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر در این نظر سنجی شرکت کردند. از این تعداد بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به گزینه نخست یعنی یک چهره پرسابقه نظیر هاشمی رفسنجانی یا ناطق نوری رای دادند که این تعداد برابر با ۴۶٫۷ درصد از شرکت کنندگان بود.

نزدیک‌ترین گزینه به انتخاب اول کاربران گزینه سوم یعنی «چهره‌ای اجرایی نظیر عارف، قالیباف،محمدرضا رحیمی، نیکزادو…» بود. این گزینه با اخذ ۳۸۰۴ رای به خود ۲۵٫۹ درصد آرای شرکت‌ کنندگان در این نظرسنجی را تشکیل می‌داد.

گزینه دوم یعنی «چهره دیپلماتیک نظیر؛ ولایتی،حسن روحانی، کمال خرازی، صالحی، متکی و…» با ۲۲۱۷ را ، ۱۵٫۱ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌داد و «چهره رادیکال (از اصولگرایان یا اصلاح طلبان)» با  ۱۸۱۴ رای و ۱۲٫۳ درصد شرکت کنندگان، کمترین جذابیت را برای مخاطبان خبرآنلاین داشت.

برخی از کاربران خبرآنلاین نیز علاوه بر شرکت در این نظر سنجی ذیل اخبار مربوط به آن، نظرات خود را درج کردند. برخی از کاربران درباره نحوه دسته بندی چهره‌ موضوعی این نظرسنجی حرف هایی داشتند. به عنوان مثال کاربری پرسیده بود چرا بین گزینه‌ها چهره اقتصاددان نگذاشتید؟ الآن نیاز به اقتصاد دان مجرب داریم.

برخی دیگر از کاربران خواهان یک تقسیم بندی سیاسی‌تر یعنی اصولگرا-اصلاح‌طلب بودند. حتی آن‌ها نام برخی از نامزدهای مورد علاقه خود را نیز می‌آوردند. کما اینکه برخی از سیدمحمد خاتمی نام برده بودند. این درحالی بود که نحوه تقسیم بندی گزینه‌های نظرسنجی خبرآنلاین، بیشتر موضوعی و محتوایی بود نه سیاسی. البته پیش از این خبرآنلاین در قالب یک فلش  به معرفی نامزدهای احتمالی از دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب مبادرت ورزیده بود.

از سوی دیگر در حالی که برخی کاربران خواهان ذکر اسامی چهره‌های اصلاح‌طلب در گزینه ها بودند، برخی نیز با این موضوع مخالفت کرده بودند. از جمله این کاربر که نوشته است: «کاش حداقل یک گزینه برای کاندیداهای مستقل قرار می‌دادید. یعنی چی که رئیس جمهور آینده باید اصولگرا یا اصلاح طلب باشد؟! تمام گزینه‌هایی که قرار دادید از این دو حزب بودند. »

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.