کاربران موبایل در مرز ۷میلیارد نفر

۰۸م آذر ،

شمار سیم کارت های فعال در جهان تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به شش میلیارد و ششصد میلیون عدد می رسد و به عبارتی برای هر یک از ساکنین کره خاکی یک گوشی همراه وجود دارد.
به گزارش ایرنا، شرکت ˈسونی اریکسونˈ در همایشی که اخیرا در شهر رم با عنوان ˈTecnoLogicaMenteˈ برگزار شد اعلام کرد: تعداد سیم کارت های مشترکین در جهان به اندازه ساکنین کره زمین است و تا سال ۲۰۱۸ میلادی به ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون خواهد رسید.
در حال حاضر در جهان ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون اشتراک سیم کارت فعال در جهان وجود دارد که در گوشی های همراه، تابلت ها و یا مودم های همراه استفاده می گردد.
البته شمار مشترکین واقعی این سیم کارت ها به چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر می رسد و بسیار ها بیش از یک سیم کارت دارند.
یکی از دلایل افزایش تعداد سیم کارت ها ، ورود گوشی های هوشمند به بازارهای جهانی است که در حال حاضر شامل ۴۰ درصد کل گوشی های همراه است و تعداد آنها به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون عدد می رسد و پیش بینی می گردد که تا سال ۲۰۱۸ به سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون افزایش یابد.
گوشی های همراه هوشمند در کشورهای پیشرفته به تدریج جایگزین گوشی های قدیمی خواهند شد.
این گزارش همچنین به توسعه ترافیک داده های اینترنتی اشاره و اعلام کرده است که تعداد این گوشی ها نسبت به سال قبل دو برابر شده است و پیش بینی می گردد که تا سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲ برابر شود.
همچنین توسعه فناوری شبکه های اینترنتی همراه نیز به این پدیده کمک کرده و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۳ میلیون اشتراک تازه برای نسل چهارم اینترنت پرسرعت همراه موسوم به ˈLTEˈ به ثبت رسیده است و تا سال ۲۰۱۸ میلادی به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون اشتراک می رسد که ۲۵ درصد کل اشتراک ها را در اروپا شامل می گردد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.