کارتر تسریع تدوین پیش‌نویس قانون اساسی مصر را خواستار شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

ap2-32.jpg

جیمی کارتر در خصوص اوضاع زنان، قبطی‌ها و مساله برابری بین مردم در قانون اساسی تازه مصر سوال‌هایی مطرح نموده و خواهان تسریع در روند تدوین پیش‌نویس قانون اساسی مصر شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی المحیط، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در دیدار با حسام الغریانی، رئیس مجمع موسسان قانون اساسی مصر اظهار نمود: من با تعدادی از سفیران در مصر دیدار نمودم و آنها بر این مساله تاکید نمودند که تکمیل روند تدوین قانون اساسی سنگ بنایی در روند توسعه مصر و جذب سرمایه‌گذاری‌ها و گردشگری‌هاست.

در همین جهت عمرو الدارج، دبیرکل کمیته موسسان قانون اساسی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار نمود: جیمی کارتر در خصوص آنکه آیا در قانون اساسی تازه مصر مساوات و برابری در iبهره‌برداری از حقوق و آزادی‌ها برای همه شهروندان رعایت خواهد شد؟ آیا اختلافات واقعی در تدوین قانون اساسی مصر iبه سبب تفاوت ادیان است iبه بحث و بررسی پرداخت.

دراج در ادامه افزود: تفرقه‌ای iبه سبب ادیان وجود ندارد و شاخصه این مساله آن است که ادوارد غالب، رئیس کمیته حقوق و آزادی‌ها یک شخصیت قبطی است.

دراج خاطرنشان نمود: کارتر از پیشنهاد نظارت قضایی بر روند انتخابات انتقاد و اعلام نمود که در هیچ کشوری در جهان چنین مساله‌ای وجود ندارد و الغریانی نیز پاسخ داد: مردم مصر تنها iبه دستگاه قضایی برای حمایت از انتخابات اعتماد دارند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.