کارت هوشمند ملی کلیدی برای ورود iبه دولت الکترونیک

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

رونمایی از کارت هوشمند فردا با حضور رئیس جمهور صورت می گیرد ؛

سازمان ثبت احوال کشور در نشستی که امروز برگزار شد iبه عنوان مرجع اعلام و تصدیق هویت ایرانیان برابر تکلیف قانونی در طول برنامه پنجم طرح کارت هوشمند ملی را اجرا می نماید.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، این کارت فرصتی را فراهم می نماید تا اشخاص iبه شیوه ای امن از انواع خدمات دولت الکترونیک iبهره مند شده و این کارت می تواند سبب توزیع عادلانه فرصت ها و کاهش بسیاری از iبها های دولت، مردم و بنگاه ها شود.
از کاربردهای کارت هوشمند ملی می توان iبه امضای دیجیتال، تصدیق هویت و شناسایی اشخاص را نام برد که چنانچه این کارت همه گیر شود iبه سلامت و اطلاعات پزشکی اشخاص،‌ کیف پول الکترونیکی و مقدار پول ذخیره شده اشخاص،‌ یارانه و پرداخت آن، رای گیری الکترونیکی اشاره نمود.
ویژگی های اصلی کارت هوشمند در تیم های کنونی فقط iبه دو روش برای تصدیق هویت استفاده می گردد اما در کارت هوشمند ملی هر سه روش iبه صورت دریافت کارت، رمز دستی(PIN) و اثر انگشت است هنگام ارائه خدمات الکترونیکی رمز دسترسی و یا اثر انگشت فرد iبه صورت مجزا دریافت و با مشابه آن در کارت مقایسه می گردد تا فرآیند تصدیق هویت انجام شود.
کارت هوشمند فردا با حضور رئیس جمهور رونمایی می گردد
بعد از رونمایی از کارت ملی هوشمند که فردا در حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان ثبت احوال رونمایی می گردد همه زیرساخت ها را آماده نمودیم که با استقرار دفاتر پیشخوان آماده قبول دریافت و تعویض کارت ملی iبه هوشمند iبه تدریج و در بازده وقتی ۱ ساله باشیم.
به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، محمد ابراهیم طریقت قائم مقام مجری کارت هوشمند گفت: فرم های کاغذی را در سازمان ثبت احوال حذف نمودیم و در بازده وقتی سه ماهه تلاش می کنیم که کل کشور را تحت پوشش دهیم حدود ۲۰ میلیون نفر از مردم عضو شبکه های اینترنتی می باشند و این فضا بسیار مورد اهمیت است.
وی افزود: یکی از ضرورت های این فضا بحث شناسایی است ثبت احوال همان گونه که مدیریت شناسایی را iبه عهده دارد در سال ۸۴ بر اساس مصوبه عالی کشور قابلیت مدیریت درفضای مجازی را هم عهده دار شد.
وی تصریح نمود: بخش اصلی در تولید کارت هوشمند را شامل شده ایم و تغییر محتوا، خدمات و سرویس هایی که ارائه می گردد معمولا با پیوند الکترونیک آن شناخته می گردد.
طریقت بیان داشت: ماده ۴۶ برنامه ۵ ساله بند الف و د عنایت ویژه ای iبه این موضوع دارد که طی ۵ سال iبه سمت دولت الکترونیک برود تا خدمات را ارزان تر ارائه بدهیم.
طریقت ادامه داد:‌ ابزار و ظرفیتی که بتوانیم iبه گونه ای تسهیل کنیم و برای حریم خصوصی کارت هوشمند هنرش این است که ظرفیتی بسازیم تا از طریق شبکه اطلاعات ما را وصل کند تا ازهویت ما امکان iبهره برداری نداشته باشد. /ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.