کارخانه آهن اسفنجی ۱٫۵میلیون تنی سبا آماده افتتاح رسمی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خبرداد: کارخانه تازه آهن اسفنجی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ظرفیت تولید ۱٫۵میلیون تن همراه با دو طرح دیگر آماده افتتاح رسمی شد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر ایسنا،‌ فریدون احمدی اظهار داشت: عملیات ساخت طرح تازه تولید آهن اسفنجی برای کارخانه سبا به اتمام رسیده و همهی مراحل آزمایش را نیز پشت سرگذاشته است.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با بیان ویژگی های این طرح گفت: این کارخانه از معدود تولیدکنندگان آهن اسفنجی محسوب می گردد که از ظرفیت تولید بالای یک میلیون تن(مگا مدول) در سال برخوردار می گردد. تا پیش از تابستان سال جاری ظرفیت تولید سالانه همهی کارخانه های آهن اسفنجی(احیای مستقیم) در کشور، کمتر از یک میلیون تن بود اما هم اینک این شرکت در آستانه افتتاح رسمی دومین واحد مگا مدول احیای مستقیم قرار دارد.

کارخانه اول مگامدول در شرکت فولاد مبارکه، تابستان امسال در طرح شهید خرزای راه اندازی شده بود.

وی همچنین درباره دو طرح دیگر آماده راه اندازی رسمی اظهار داشت: همزمان با طرح مذکور ، ‌دو واحد تولید اکسیژن برای بخش فولاد سازی و نورد پیوسته فولاد سبا نیز افتتاح می گردد به طوری که مجموع سرمایه گذاری ها برای اجرای آن ها به سه هزار و ۱۳۶میلیارد ریال رسید.

احمدی همچنین میزان اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده در این سه طرح تازه را هزار نفر اعلام نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.