کارخانه بافت بلوچ احیا شد

۰۵اردیبهشت،

عملیات نوسازی شرکت گسترش صنایع بلوچ (فراگیر بافت بلوچ سابق) با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به اتمام رسید و این کارخانه امسال برای اولین بار به سوددهی می رسد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کرامتی فرد، معاون سرمایه گذاری صنعتی ایدرو با اعلام خبر بالا افزود: نوسازی شرکت فراگیر بافت بلوچ با هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به انجام رسید و اکنون علاوه بر خط ریسندگی، خط چاپ و رنگرزی شرکت مذکور نیز راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت نساجی، با توجه به ظرفیت های ویژه منطقه، طرح فراوری و بسته بندی ۸۰۰۰ تن خرما و سردخانه ۶۰۰۰ تنی با هزینه ۱۰۵ میلیارد ریال در این کارخانه راه‌اندازی شده است.

به گفته او، شرکت فراگیر بافت بلوچ در سال ۱۳۵۵ تاسیس شده و در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ در شرایطی به سازمان گسترش انتقال یافت که سالن ریسندگی با ۳۰ هزار متر مربع فضا، ۱۱۷۰ دستگاه ماشین آلات مربوطه در اثر آتش سوزی از بین رفته و بیش از ۲۵۰ تن از نیروی انسانی بیکار شده بودند. با توجه به کاهش ارزش تولیدات شرکت ، زیان انباشته ۱۷۰ میلیارد ریال، بدهی ۲۰۰ میلیارد ریال و مشکلات کارگری، شرکت مذکور در وضعیت نامناسبی قرار داشت. تولید شرکت در سال ۱۳۹۰ نسبت به سال قبل از آن ۳۳ درصد رشد داشته و فروش شرکت به میزان ۶۰ درصد افزایش نشان می دهد. این روند در سال نیز ادامه داشته و فروش شرکت در این سال بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.