کارخانه ساخت میتسوبیشی پاجرو، به تولید دستمال توالت تبدیل می‌شود؟

میتسوبیشی کارخانه سابق تولید مدل پاجرو را به یک شرکت تولیدی دستمال توالت می فروشد!

کارخانه ساخت میتسوبیشی پاجرو، به تولید دستمال توالت تبدیل می‌شود؟

به گزارش ممتاز نیوز، کمپانی میتسوبیشی موتورز موافقت کرده تا سایت تولیدی خود در مرکز ژاپن را به قیمت تقریبی ۴ میلیارد ین (۳۴ میلیون دلار) به دایو پپر بفروشد.  

در این کارخانه، شاسی بلند محبوب و پرطرفدار پاجرو تا همین اواخر در‌حال تولید بود و احتمالاً در آینده نزدیک با تغییر کاربری به تولید دستمال توالت یا دستمال کاغذی تبدیل خواهد شد.

سایت خبری Nikkei Asia گزارش داده که این معامله تجاری میتواند در همین ماه نهایی شود و زمین و کلیه امکانات موجود در آن را تا پایان مارس ۲۰۲۳ به دایو منتقل خواهد کرد.

میتسوبیشی کارخانه فوق را در سال ۲۰۲۰ تعطیل کرد و این اولین سایت تولیدی میتسوبیشی بوده که از سال ۲۰۰۱ تعطیل گردید.

سایت فوق در اوج فعالیت خود، ۱۷۰۰۰۰ دستگاه خودرو در سال تولید می کرد اما فروش پاجرو در سال های اخیر کاهش چشمگیری یافته و در سال ۲۰۱۹، تولید این سایت تنها ۶۳۰۰۰ بود.  

تولید میتسوبیشی طی سالیان اخیر کاهش چشمگیرب یافته است و بنابر آمار دقیق در سال ۲۰۲۴، این خودروساز تنها چهارصد هزار دستگاه خودرو در ژاپن تولید کرد که حدود ۳۰ درصد کمتر از قبل بوده است.

فروش این کارخانه بخشی از یک طرح گسترده تر برای کاهش هزینه های ثابت از طریق اقداماتی مانند کاهش کارمندان دفتر پشتیبان و ارائه پیشنهادهای بازنشستگی پیش از موعد به ۶۵۰ کارگر در ژاپن در سال ۲۰۲۴ است.

 با این حال، کارگران کارخانه پاجرو از میتسوبیشی خواستند تا کارخانه را به یک خودروساز دیگر بفروشد تا از مشاغل آنها محافظت شود.  

همچنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که نزدیک به یک سوم از کارکنان به سمت‌های دیگری در شرکت منصوب خواهند شد، یک سوم دیگر در شرکت‌های دیگر مشغول به کار شده‌اند و کمی بیش از ۲۵۰ نفر پیشنهادهای بازنشستگی پیش از موعد را پذیرفته‌اند.

در همین حال، دایو، برترین تولیدکننده دستمال کاغذی بهداشتی صورت و توالت در ژاپن است و به لطف افزایش فروش ناشی از بیماری کرونا، ظرفیت آن را در سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ تُن در ماه افزایش یافته است.  

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.