کارشناسان بر این باورند آینده اقتصاد انگلیس تا سالها تیره و تار است

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۷
۰۰:۰۴:۱۷٫۰۴
کارشناسان بر این باورند آینده اقتصاد انگلیس تا سالها تیره و تار است.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، انگلیس بار دیگر دچار رکود اقتصادی شده است. این اولین بار از دهه هزار و نهصد و هفتاد است که اقتصاد انگلیس دچار رکود مضاعف می شود. حتی برخی از کارشناسان می گویند اقتصاد انگلیس اصلا از رکود خارج نشده بود و در تمام این سالها در رکود بوده است. اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور از ژانویه تا مارس دو دهم درصد و در سه ماه چهارم سال گذشته نیز سه دهم درصد سقوط داشته است. بر اساس فرمولهای اقتصادی زمانی که رشد اقتصاد کشوری در دو دوره سه ماهه متوالی کاهش داشته باشد، این اقتصاد دچار رکود است. این آمارها فشار مضاعفی را بر دولت وارد می آورد تا تلاشهای خود را برای بهبود اقتصاد بیشتر کند. رشد اقتصاد انگلیس در دوره رکود بین سالهای دوهزار و هشت و دوهزار و نه هفت و یک دهم درصد سقوط داشت. کارشناسان تصویر تاریکی از اقتصاد انگلیس را برای آینده ای نزدیک ترسیم می کنند.
مارکو پیتروپولی کارشناس اقتصادی گفت بدهی سنگین دولت، کسری بودجه، نبود پایه های محکم اقتصادی برای صندوقهای بازنشستگی و بیمه درمانی و پیرتر شدن جمعیت باعث شده است تا تصویر اقتصاد تا سالها تیره و تار باقی بماند.
جرج آزبورن وزیر دارایی انگلیس معتقد است دولت باید سیاستهای دردناک ریاضت اقتصادی را دنبال کند زیرا بدهیها هنوز بیش از هشتاد درصد تولید ناخالص داخی است. این درصد بدهی حتی از بدهی بیشتر اقتصادهای بحران زده منطقه یورو نیز بیشتر است. آزبورن هشدار داده است وضع دشوار اقتصادی در انگلیس ممکن است به فاجعه منجر شود. اقتصاد انگلیس در حالی دچار رکود مضاعف شده است که این کشور خود را برای میزبانی بازیهای المپیک دوهزار و دوازده لندن آماده می کند. کارشناسان معتقدند هزینه میزبانی این بازیها بدهیهای سنگینی را به اقتصاد بحران زده انگلیس تحمیل کرده است. در چنین شرایط دشوار اقتصادی بسیاری از مردم میزبانی المپیک را غیرقابل توجیه می دانند.
۰۰:۰۷:۴۲٫۰۰

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.